Najwyższy czas pokazać się online

Aktualności

Opublikowany przez:

Nie musimy nikomu przedstawiać co się wydarzyło w ostatnich tygodniach. Diametralnie zmieniło życie na całym świecie a atak epidemii wirusa COVID-19 dotarł także do Polski. Bardzo wiele branż oraz firm jest zagrożonych. Czy w takim momencie ktoś myśli o marketingu i reklamie?

1. Marketing w zmiennych czasach

Z pewnością nie wszyscy. Ale są branże, które powinny i to koniecznie. Nie chodzi tutaj o wykorzystywanie kryzysu do własnej promocji, ale o  dostosowanie się do szybko zmieniającego się otoczenia.

Przykładowe branże zagrożone:

  • Turystyka, biura podróży
  • transport publiczny, ruch lotniczy
  • punkty rozrywkowe i kulturalne jak kina, teatry, muzea,
  • restauracje – szczególnie te bez możliwości zamówień na dowóz,

Branże z perspektywami, po wejściu w online:

  • Sprzedaż głównie elektroniki (szczególnie urządzeń np. przydatnych do pracy zdalnej, wyposażenie komputerów itp.)
  • Branża spożywcza
  • Medycyna
  • Kurierzy

Nagły wzrost zainteresowania zakupami online pokazuje nam np. Google Trends:

Wzrost zainteresowania zakupami online. Źródło: Google Trends.

2. Co robić?

Przede wszystkim nie popadać w panikę.

Poniżej znajdziesz praktyczną listę wskazówek co możesz zrobić:

  • przygotuj kilka wariantów działania
  • przemyśl swoją strategię firmy
  • wybierz produkty i usługi, te które teraz będą kluczowe oraz te, które chwilowo będą zbędne
  • przyjrzyj się swoim kanałom promocji, ile ich jest i jakie to są kanały
  • zastanów się co możesz dać od siebie swoim klientom, wspieraj innych
  • nie rezygnuj z reklamy – zweryfikuj jedynie jej cel i przekształć w budowanie relacji
  • zastanów się jak wzmocnić przez w tym czasie i podkreślić wartości swojej marki

3. Jak się pokazać?

Jeśli już przeanalizujesz sytuację w której znajduje się Twoja firma weź pod uwagę poniższe działania, które teraz są niezbędne do wdrożenia bądź udoskonalenia:

  • aktualizacja strony www
  • przeniesienie budżetów z działań offline na online
  • większa obecność w mediach społecznościowych
  • dopasowanie contentu w swoich komunikatach
  • przedstawienie klientom jasnego przekazu jak firma działa i w jaki sposób

4. Od czego zacząć?

Najlepsza odpowiedź to od początku 😉 Ale mamy świadomość, że czasami nie wiadomo od czego zacząć, bo nie każdy musi być ekspertem w e-marketingu. Dlatego jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy Twoja marka może coś zdziałać w sieci i nie wiesz jak się za to zabrać odezwij się do nas.

Dodaj komentarz