Nie musimy nikomu przedstawiać co się wydarzyło w ostatnich tygodniach. Diametralnie zmieniło życie na całym świecie a atak epidemii wirusa COVID-19 dotarł także do Polski. Bardzo wiele branż oraz firm jest zagrożonych. Czy w takim momencie ktoś myśli o marketingu i reklamie?
1. Marketing w zmiennych czasach
Z pewnością nie wszyscy. Ale są branże, które powinny i to koniecznie. Nie chodzi tutaj o wykorzystywanie kryzysu do własnej promocji, ale o dostosowanie się do szybko zmieniającego się otoczenia.
Przykładowe branże zagrożone:
- Turystyka, biura podróży
- transport publiczny, ruch lotniczy
- punkty rozrywkowe i kulturalne jak kina, teatry, muzea,
- restauracje – szczególnie te bez możliwości zamówień na dowóz,
Branże z perspektywami, po wejściu w online:
- Sprzedaż głównie elektroniki (szczególnie urządzeń np. przydatnych do pracy zdalnej, wyposażenie komputerów itp.)
- Branża spożywcza
- Medycyna
- Kurierzy
Nagły wzrost zainteresowania zakupami online pokazuje nam np. Google Trends:
2. Co robić?
Przede wszystkim nie popadać w panikę.
Poniżej znajdziesz praktyczną listę wskazówek co możesz zrobić:
- przygotuj kilka wariantów działania
- przemyśl swoją strategię firmy
- wybierz produkty i usługi, te które teraz będą kluczowe oraz te, które chwilowo będą zbędne
- przyjrzyj się swoim kanałom promocji, ile ich jest i jakie to są kanały
- zastanów się co możesz dać od siebie swoim klientom, wspieraj innych
- nie rezygnuj z reklamy – zweryfikuj jedynie jej cel i przekształć w budowanie relacji
- zastanów się jak wzmocnić przez w tym czasie i podkreślić wartości swojej marki
3. Jak się pokazać?
Jeśli już przeanalizujesz sytuację w której znajduje się Twoja firma weź pod uwagę poniższe działania, które teraz są niezbędne do wdrożenia bądź udoskonalenia:
- aktualizacja strony www
- przeniesienie budżetów z działań offline na online
- większa obecność w mediach społecznościowych
- dopasowanie contentu w swoich komunikatach
- przedstawienie klientom jasnego przekazu jak firma działa i w jaki sposób
4. Od czego zacząć?
Najlepsza odpowiedź to od początku 😉 Ale mamy świadomość, że czasami nie wiadomo od czego zacząć, bo nie każdy musi być ekspertem w e-marketingu. Dlatego jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy Twoja marka może coś zdziałać w sieci i nie wiesz jak się za to zabrać odezwij się do nas.