Założenie sklepu internetowego nie jest zadaniem trudnym. Korzystając z gotowych platform ecommerce, można zrobić to w przeciągu kilkunastu minut. Dużo większym wyzwaniem jest promocja e-biznesu. Jakie działania warto podjąć, jeśli dopiero rozpoczynamy swoją działalność?
Google Adwords
Platforma reklamowa Google to miejsce, w którym większość sklepów internetowych rozpoczyna swoją działalność reklamową. Nic w tym dziwnego, ponieważ efekty takich kampanii są widoczne stosunkowo szybko – zamówienia powinny pojawiać się natychmiast po uruchomieniu kampanii. Przed wydaniem pierwszych środków, warto dokładnie zapoznać się z mechanizmem działania reklam Google lub od razu powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji.
Pozycjonowanie biznesu online – SEO
Trudno liczyć na dużą liczbę odwiedzających, jeśli nasza witryna nie występuje na wysokich pozycjach wyszukiwań. Porównać to można do niewielkiego sklepu w galerii handlowej, który zlokalizowany jest w miejscu, do którego nikt nie zagląda (podobnie jak mało kto zagląda na 5-6 stronę Google). Receptą na poprawę miejsca w wynikach wyszukiwań jest pozycjonowanie. Warto jednak pamiętać, że na efekty działań SEO trzeba poczekać, w przypadku mocno konkurencyjnych branż nawet całkiem sporo.
Social media
Trudno wyobrazić sobie, żeby biznes internetowy przynosił zyski bez obecności w mediach społecznościowych. Jak pokazują najnowsze wyniki badań, coraz więcej czasu spędzamy na przeglądaniu portali społecznościowych. Warto to wykorzystać w swojej strategii promocyjnej i pojawić się w Social Mediach. Dobrze prowadzone profile potrafią zdziałać prawdziwe cuda!
Content Marketing
Edukacja klientów to absolutnie niezbędny element strategii promocyjnej każdego sklepu internetowego w 2019 roku. Dodatkową zaletą marketingu treści jest to, że oprócz przyciągania uwagi odbiorców, wspiera również pozycjonowanie witryny.
Cele Content Marketingu można realizować przy pomocy kilku formatów reklamowych:
- blog,
- video marketing,
- newsletter,
- webinary.
Im wyższy poziom merytoryczny zaproponujemy, tym chętniej odwiedzą nas klienci.
Jak pokazują dane dotyczące sprzedaży w internecie – Polacy coraz chętniej robią zakupy online. Mimo że rynek ten jest już bardzo konkurencyjny to dalej jest to świetne miejsce do robienia biznesu. Warto jednak pamiętać, że bez odpowiedniej promocji sklepu internetowego przy pomocy mediów społecznościowych, Google Adwords, czy też pozycjonowania trudno będzie uzyskać zadowalającą sprzedaż.