Jak zarabiać na blogu – poradnik praktyka

Aktualności

Opublikowany przez:

Laptop, ciepła kawa w malowniczym miejscu i wypchany pieniędzmi portfel – tak wiele osób postrzega pracę popularnych blogerów, czy też influencerów. Oczywiście rzeczywistość wygląda nieco inaczej, ale jedno jest pewne – na blogach da się zarabiać. I to całkiem nieźle. Jednak nie jest to wcale proste. Nasuwa się więc pytanie. Jak zarabiać na blogu? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Istnieje kilka sposobów na zarabianie na blogu. Mowa tutaj o artykułach sponsorowanych, różnego rodzaju programach partnerskich i umieszczeniu na blogu reklam. Z programów partnerskich możemy korzystać od samego początku tworzenia treści na bloga, ale nie od razu będą one przynosić nam zyski. Jeśli zajmujemy się technologią, możemy na przykład udostępniać linki afiliacyjne, dzięki czemu, kiedy polecimy jakiś produkt i zostanie on nabyty, otrzymamy za to pieniądze od sklepu. Wiele sklepów i porównywarek cenowych w Polsce prowadzi tego typu współprace, niektóre programy partnerskie obejmują nie tylko twórców, ale też zwykłych konsumentów, którzy polecają różne produkty. Jeśli prowadzimy bloga o tematyce gamingowej, powinniśmy zainteresować się współpracą z serwisami handlującymi kluczami do gier. Tego typu portale chętnie pomagają nawet niewielkim twórcom. Oczywiście programów partnerskich jest wiele, nie da się ich podsumować w jednym artykule. W większości przypadków zarobki z programów partnerskich zależą w głównej mierze od ilości wejść na bloga (więcej wejść to większa szansa, że np. ktoś skorzysta z linku afiliacyjnego).

Artykuły sponsorowane również pozwolą zarabiać na blogu

Artykuły sponsorowane wymagają za to pewnej renomy. Musimy mieć już całkiem pokaźną liczbę wejść i powinniśmy posiadać już podstawowy tak zwany fan-base. Nasz fan-base to zazwyczaj grupa docelowa artykułu sponsorowanego. Więc jeśli prowadzimy bloga o tematyce kulinarnej, weźmy na przykład kuchnię wegetariańską, posiadamy dużo wpisów, duże grono odbiorców, prawdopodobnie łatwo nam będzie wejść we współprace z firmą, która produkuje specjalne garnki do gotowania dań z samych warzyw. Na wielu blogach to właśnie artykuły sponsorowane są głównym źródłem dochodów.

Jak zarabiać na blogu? Rozpocząć współpracę z jakąś agencją, na przykład ORION MEDIA GROUP.

Jak zarabiać na blogu? Powinny pomóc reklamy

Bardzo podstawowym sposobem na zarobki jest udostępnienie reklam na blogu. Banery reklamowe przynoszą jednak dosyć niewielkie dochody. Warto korzystać z podstawowego systemu AdSense, który należy do Google. Wymaga on jednak tego, żeby nasza strona była dobrze zoptymalizowana, przejrzysta i czytelna.

Możemy też wybrać opcję wszystko naraz. To częsty sposób na zarabianie z bloga i zazwyczaj sprawia, że zarobimy najwięcej. Chociaż zdarzają się sytuacje, kiedy nasi odbiorcy mogą to źle odebrać i zrezygnować z czytania naszego bloga.

Warto korzystać z podstawowego systemu AdSense, który należy do Google.

Rola socjal mediów w promocji treści – jak zdobywać wyświetlenia na blogu

Nowoczesne social media to doskonała metoda na dostanie się do potencjalnych czytelników. W każdej sytuacji nowe wejście to dodatkowe pieniądze. Promowanie bloga za pomocą Instagrama i Facebooka to prawdopodobnie najlepszy i najtańszy sposób (przynajmniej na początku działalności). Kiedy nasz profil zacznie przynosić nam coraz więcej czytelników, prawdopodobnie będziemy musieli zacząć korzystać z płatnych reklam na platformach social media. Post na Instagramie potrafi zrobić więcej wyświetleń, niż perfekcyjnie napisany tekst zoptymalizowany pod algorytmy wyszukiwarek. Jeśli poważnie myślimy o prowadzeniu bloga, to właśnie nowoczesne media powinny być podstawowym środkiem promocji naszej treści (przynajmniej na początku).

Nowoczesne social media to doskonała metoda na dostanie się do potencjalnych czytelników.

Co dalej – nasz blog przynosi już dochody, ale jak daleko możemy zajść?

Wiele blogów opiera się o kilka osób tworzących treści. Nawet jeśli się tym nie chwalą. Profesjonalni blogerzy zatrudniają kolejnych blogerów albo copywriterów. Ci pierwsi stają się pełnoprawnymi członkami ekipy. Drudzy stoją w cieniu, a teksty pisane przez nich są podpisywane przez autora bloga (w uproszczeniu – odsprzedawane są prawa autorskie). Więcej autorów to więcej tekstów. Dużo tekstów to więcej wyświetleń. To z kolei przekłada się na większy prestiż bloga i lepsze możliwości współpracy z markami. Wiadomo, że copywriterów trzeba opłacać, ale przeważnie doskonale znają się oni na pozycjonowaniu tekstów. Dzięki nim nasz blog może się bardzo dobrze rozwinąć.

Na blogu może pracować wielu copywriterów. Niekoniecznie musi to być strona jednej osoby.


Zobacz nasz multiblog ogólnotematyczny – BEmpire.pl

Dodaj komentarz