Jak szukać pomysłów na prowadzenie firmowego Facebooka?

Aktualności

Opublikowany przez:

Internet daje ogromne możliwości, nic zatem dziwnego, że marketing współczesnych przedsiębiorstw przeniósł się w głównej mierze do przestrzeni wirtualnej. Modnym sposobem promowania firmy jest prowadzenie profilu w mediach społecznościowych. Jednym z nich jest popularny Facebook, który zrzesza miliony ludzi z całego świata. Umiejętne pokierowanie kontem w social mediach może pomóc zbudować rozpoznawalność każdej marki i sprawić, że zyska ona sporo zwolenników. Choć konkurencja jest ogromna, warto wiedzieć, jakimi narzędziami się posługiwać, by firmowy Facebook generował wyświetlenia oraz wymierne zyski. W jaki sposób szukać inspiracji, jeśli chodzi o fanpage przedsiębiorstwa na Facebooku? Podpowiadamy!

Jeśli ktoś nie ma doświadczenia w funkcjonowaniu mediów społecznościowych, może zwrócić się do profesjonalistów, którzy poprowadzą i wypromują dany profil. W sieci ogłasza się mnóstwo agencji oraz indywidualnych freelancerów, którzy wiedzą, na jakie elementy zwracać szczególną uwagę i jak prowadzić konto na Facebooku, aby łączyło się to ze skuteczną reklamą firmy. Zlecenie prowadzenia profilu fachowcom w tej materii będzie gwarancją sukcesu. Nie trzeba jednak być specem od social mediów, by szybko opanować pewne techniki działania przynoszące korzyści. Głównych zadaniem jest bowiem stworzenie oryginalnego i ciekawego contentu, który będzie atrakcyjny dla osób przeglądających portale społecznościowe. Warto zadbać o to, by treści były jednocześnie pouczające i dające rozrywkę. Podstawą jest regularność publikacji. Jeśli na stronie nie pojawi się nic nowego przez co najmniej kilka dni, fani mogą szybko stracić zainteresowanie.

Współpraca ze znanymi osobami

Pomysłów można także szukać u innych twórców. Nie chodzi oczywiście o to, by kopiować cudze treści oraz idee, ale wzorować się na pozytywnych przykładach promocji firm w Internecie i wykorzystywać podobne techniki. Przykładem może być nawiązanie współpracy z celebrytami i ludźmi, którzy z jakiegoś powodu są rozpoznawani na szerszym forum. To dość powszechna praktyka, ponieważ osoby publiczne same w sobie generują olbrzymie zainteresowanie. Jeśli odbiorcy zaczynają kojarzyć ulubionego aktora lub piosenkarza z produktami, czy usługami danej firmy, chętniej sięgają po to, co ma ona do zaoferowania. Do współpracy można zaprosić również tzw. ekspertów, którzy swą merytoryczną wiedzą i autorytetem będą wspierać kampanię reklamową. Klienci łatwiej bowiem obdarzają zaufaniem przedsiębiorstwa, którym zaufali ludzie powszechnie poważani.

Grupy tematyczne

Stałym działaniem preferowanym przez wielu właścicieli kont na Facebooku jest zakładanie grup tematycznych. Są to skupiska ludzkie, które działają online w ramach danych mediów społecznościowych. Na Facebooku istnieje zatrzęsienie rozmaitych grup, które np. łączą poszczególnych użytkowników na podstawie ich wspólnych zainteresowań. Można tworzyć zarówno grupy publiczne, jak i tajne, choć w przypadku firm raczej jest dążenie do tego, by grupa liczyła jak największą liczbę członków, co zresztą zrozumiałe z ekonomicznego punktu widzenia. Bycie członkiem grupy w mediach społecznościowych daje poczucie wyjątkowości i przynależności do pewnej wirtualnej rodziny. Często użytkownicy Facebooka zaproszenia do grup traktują jako swego rodzaju wyróżnienie i prestiż. Informacje na temat formowania grup na Facebooku można znaleźć na https://arturjablonski.com/jak-promowac-grupe-na-facebooku/. By więcej odbiorców dowiedziało się o istnieniu grupy, można jej adres umieścić w stopce mailowej lub swoim newsletterze.

Gdy brakuje kreatywnych rozwiązań w zakresie prowadzenia firmowego konta, można poszukać nowych pomysłów na blogach i kanałach o charakterze poradnikowym. W sieci można znaleźć wiele wskazówek dla przedsiębiorców i osób prywatnych, które jeszcze nie potrafią swobodnie poruszać się po internetowym świecie. Sam Facebook przygotował usprawnienia, które krok po kroku wdrażają przedstawicieli firm w specyfikę mediów społecznościowych. Wspomnieć wypada chociażby o prostej opcji pojawiającej się przy postach, czyli możliwości płatnego promowania poszczególnych treści. Bardziej złożonym, lecz łatwym w obsłudze narzędziem jest Facebook Ads, który umożliwia efektywne skonfigurowanie konta firmowego w ten sposób, by zaczęło przynosić spodziewane korzyści.

 

 

Dodaj komentarz