Projektowanie sklepu internetowego – co warto uwzględnić na tym etapie oraz do kogo się udać? 

Marketing

Opublikowany przez:

Handel elektroniczny w szybkim tempie zyskuje na popularności, a to za sprawą stale zwiększającej się wygody i szybkości realizacji. Wielu specjalistów szacuje, iż w niedługim czasie e-commerce będzie w stanie całkowicie wyprzeć sklepy stacjonarne z niektórych branż. Prowadząc sprzedaż internetową, należy liczyć się z faktem zwiększonej konkurencyjności. Oczywiście, to rozwiązanie znacznie bardziej zasięgowe, jednak sam fakt dotarcia do witryny przez potencjalnego klienta wymaga masy starań ze strony przedsiębiorcy.

Okazuje się, że sam projekt i wygląd sklepu internetowego mają niebywały wpływ na jego wyniki wyszukiwania w sieci. Jak widać, dobrze uporządkowana i solidna budowa strony to nie tylko ułatwienie dla klienta, ale również dla samego algorytmu. W poniższym wpisie opowiemy więc o tym, w jaki sposób tworzyć projekty stron oraz z czyich usług w tym zakresie skorzystać. Zapraszamy!

Od czego zacząć projektowanie sklepu internetowego?

sklep internetowy

Nie będąc specjalistą w zakresie tworzenia stron WWW, raczej nie ma co liczyć na samodzielne wykonanie poprawnego projektu. Można oczywiście próbować, jednak zdecydowanie lepszym i oszczędzającym więcej czasu rozwiązaniem będzie wybranie się do agencji eCommerce. To właśnie tam uzyskamy szczegółową opiekę i niezbędne informacje dotyczące sklepu internetowego, co już na starcie postawi naszą witrynę znacznie wyżej względem konkurencji.

Proces projektowania powinien rozpocząć się długą rozmową ze specjalistą, odnośnie wyglądu i celu samej witryny. Po tym wszystkim, przychodzi czas na wybór odpowiedniego systemu zarządzania treścią i platformy. Systemy CMS są obecnie najefektywniejszym sposobem projektowania i tworzenia sklepów internetowych. Dzięki nim, możliwe jest wykonanie witryny w sposób graficzny i dowolne edytowanie jej w bieżącym czasie, już po wrzuceniu na serwer.

Platforma e-commerce – co to takiego?

Trzeba przyznać, że sam proces wdrożenia ecommerce jest niekiedy skomplikowany i wymaga podjęcia kluczowych decyzji. Najważniejszą z nich jest bezapelacyjnie wybór odpowiedniej platformy. Krótko mówiąc, jest to oprogramowanie służące do prowadzenia sprzedaży internetowej, bez którego żaden większy sklep dziś by nie istniał. Takie narzędzie obejmuje szereg funkcji, a dokładniej bierze czynny udział w zarządzaniu produktami i sprzedażą, wszystkich procesach marketingu oraz jest niezbędne w kontekście integracji z zewnętrznymi systemami. Wybór platformy eCommerce powinien być przedyskutowany ze specjalistą, gdyż wszelkie błędy na tym etapie mogą być zauważalne przez cały okres prowadzenia działalności.

Szablon sklepu, analiza konkurencji i metadane

Każda strona internetowa ma swój szablon. Obecnie najlepszym rozwiązaniem są proste schematy i brak nadmiernej ilości grafik czy tzw. „zapychaczy”. Na schludnie wyglądającej witrynie należy uwzględnić oczywiście pasek menu zawierający wszystkie, niezbędne kategorie i podkategorie. Ważne, aby opisać je zgodnie z frazami najczęściej wpisywanymi przez użytkowników, co można sprawdzić przy użyciu odpowiednich narzędzi. To samo tyczy się wszystkich metadanych strony. Wyszukiwanie sklepu jest możliwe dzięki algorytmom, które starają się dobrać najbardziej przybliżone do oczekiwań użytkowników rezultaty.

Dodaj komentarz