Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego jest takie ważne?

SEO

Opublikowany przez:

Decydując się na sklep internetowy musimy pamiętać o jego pozycjonowaniu. Wysoka pozycja w wyszukiwarkach oznacza lepsze dotarcie do naszych potencjalnych klientów. To z kolei powinno przełożyć się na rentowność naszego internetowego biznesu. Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest tak ważne?

Rynek e-commerce rozwija się bardzo szybko. Tylko w Polsce jest warty około 50 miliardów złotych, a kwota ta stale rośnie. Koszt e-sklepu jest niewielki, a odpowiednio zarządzany może przynosić duże zyski. Odpadają nam przecież takie koszty jak wynajem lokalu, koszty pracowników i tym podobne. Możemy także przede wszystkim trafić do szerszego grona klientów. W przypadku sklepu stacjonarnego są to zazwyczaj osoby mieszkające w danym regionie. Sieć sprawia, że nie mamy praktycznie żadnych ograniczeń. Dlatego też wielu przedsiębiorców przenosi swój biznes także do internetu. Duża konkurencja sprawia, że bez inwestowania w pozycjonowanie, sklep internetowy praktycznie nie ma prawa bytu. Potencjalni klienci odwiedzają zazwyczaj kilka pierwszych wyników wyszukiwania, dlatego tak ważne jest, abyśmy byli w TOP10, a najlepiej TOP3.

Zwiększenie widoczności kluczem do sukcesu – w tym pomoże pozycjonowanie

Nawet najlepiej zatowarowany sklep internetowy, który nie inwestuje w pozycjonowanie prędzej czy później będzie narzekał na brak zainteresowania ze strony klientów. Nie powinno nas to dziwić. Tak zwana reklama naturalna – marketing szeptany to proces żmudny, który nie zawsze może przynieść efekt, jakiego oczekujemy. Można, a nawet trzeba próbować samodzielnie promować swój internetowy biznes na łamach mediów społecznościowych. Większość osób posiada obecnie konto na Facebooku czy Instagramie. Dotarcie do potencjalnych klientów tym sposobem jest trudne, ale może być efektowne. Jednak większość wejść do naszego sklepu internetowego będzie pochodzić z wyszukiwarek. Dlatego przemyślana strategia marketingowa połączona z działaniami SEO jest kluczem do sukcesu.

Pozycjonowanie przełoży się na wysoki wynik w wyszukiwarkach, a to z kolei może oznaczać większą ilość potencjalnych klientów.

Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Aby nasz sklep internetowy był dobrze pozycjonowany musimy przejść przez kilka etapów. Pierwszym z nich jest audyt SEO. Firma, z którą będziemy współpracować, czego finalnym efektem ma być wysoka pozycja w wyszukiwarkach musi sprawdzić nasz e-biznes wyszukując potencjalne błędy, które powinniśmy naprawić. Audyt SEO pokazuje nam, co należy zmienić zarówno pod kątem merytorycznym, jak i technicznym. Dowiemy się co blokuje nas w osiągnięciu zamierzonego celu.

Odpowiedni dobór fraz i słów kluczowych priorytetem

Po pozytywnym przejściu audytu SEO należy rozpocząć właściwe działania mające na celu zwiększenie naszej pozycji w wyszukiwarkach. Najważniejszą rzeczą jest dobór odpowiednich fraz oraz słów kluczowych, które pasują do naszego sklepu internetowego. Na szczęście pomagają w tym narzędzia stworzone przez Google’a. Mowa między innymi o Analytics, który to jest bardzo dokładnym oprogramowaniem do sprawdzania statystyk naszego e-biznesu. Pomocne będzie także Search Console, czyli narzędzie dla webmasterów, za pomocą którego można sprawdzić błędy, oraz zmierzyć ruch na naszej stronie. Oczywiście istnieją także inne platformy, z których korzystają firmy pozycjonerskie.

Zazwyczaj wyszukując daną frazę klikamy kilka pierwszych linków. Jak się tam znaleźć? Odpowiedzią jest SEO, czyli pozycjonowanie.

Nasz sklep musi “żyć”

Jeśli chcemy, aby nasz sklep internetowy odwiedzało wielu klientów, którzy z kolei mogą zakupić nasze produkty musimy pokazać, że “to miejsce żyje”. Regularnie przeprowadzane konkursy, promocje, aktywny kontakt z klientem za pomocą mediów społecznościowych to klucz do sukcesu. Pozycjonowanie sklepu internetowego to także prowadzenie bloga, który pomaga nam w dotarciu do nowych konsumentów. Oczywiście należy pamiętać, aby dany tekst był przygotowany według konkretnych zasad. Mowa tu przede wszystkim o odpowiednio dobranych tytułach, czy umiejętnym dodawaniu słów kluczowych do treści.  Tworzenie ciekawych poradników sprawi, że osoby, które chcą dowiedzieć się czegoś na temat konkretnej usługi lub produktu mogą zostać naszymi klientami.

Jak widać, pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo ważne. Inwestycja ta może szybko się zwrócić, jeśli kampania reklamowa oraz działania SEO będą przeprowadzane w sposób przemyślany i efektowny.

Dodaj komentarz