Najpopularniejszą metodą prowadzenia biznesu w dzisiejszych czasach jest sklep internetowy. Zapytacie się dlaczego? Jest to forma, która może być dostępna dla każdego i łatwo sobie z nią poradzić. Ważne jest, by dobrać odpowiednią platformę, jak i integracje. Sklep na początku działalności nie wymaga dużych nakładów finansowych. Nawet nie musimy prowadzić działalności gospodarczej. Coraz więcej firm lokalnych przechodzi na sprzedaż on-line, ponieważ ograniczają koszty stałe np. wynajem lokalu. Potwierdzają to badania, które pokazują, że 58% Polaków kupuje poprzez internet, a tylko 42% stacjonarnie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, czytaj dalej!
PRODUKT, KTÓRY SIĘ SPRZEDA
Warto, przed założeniem sklepu internetowego zastanowić się co tak naprawę będziemy w nim sprzedawać. Jak możemy dotrzeć do niszy klientów, którzy będą od nas kupować dany produkt. W przypadku odzieży konkurencja jest bardzo duża i szanse są znikome. Musielibyśmy wymyślić coś innowacyjnego, czego jeszcze na rynku nie było. Jeśli posiadamy pasje coś, czym się interesujemy i wkładamy w to całe nasze serce, można pomyśleć o przekuciu tego w swój własny biznes.
CZEMU INTEGRACJA JEST TAK WAŻNA?
Integracja pozwala na pozyskać klientów przy minimalnym wysiłku. Wszystkie procesy są automatyzowane, co pozwala, nam skupić się na innych rzeczach. Monitorowanie wysyłek już nie będzie problemem. Jeśli w sklepie mam kilka tysięcy produktów możemy zmienić ich ceny kilkoma kliknięciami. Wszystko mamy w jednym miejscu. Możemy się skupić tylko na naszej platformie, a nie tracić uwagę, jak i nasz cenny czas. Jest to świetne rozwiązanie, które po prostu wykonuje za nas kilka czynności.
WYBÓR WŁAŚCIWEJ PLATFORMY
Na rynku jest ogromny wybór platform, które gwarantują szeroką funkcjonalność, postaram się opisać kilka z nich:
- Shoper – Jedna z większych platform typu SaaS, pozwalająca nam na ogrom możliwości. Gotowe szablony, płatności, bardzo intuicyjna platforma. Gwarantuję, że każdy się tam odnajdzie. Idealna dla dużych i małych sklepów. Abonament mieści się w granicach kilkunastu lub kilkudziesięciu złotych. Jest to bardzo atrakcyjna cena, w porównaniu do tego, ile ma nam do zaoferowania.
- PrestaShop – Skrypt wykorzystywany przez małe, jak i średnie firmy. Nie trzeba być programistą, aby sprawnie poruszać się po panelu administracyjnym. Platforma typu open-source, wgląd do kodu sprawia, że jest po prostu bardzo bezpieczna.
- Shopify – Wielu zastanawia się, czy nie jest to jedna z najlepszych platform, jeśli chodzi o sklepy internetowe. Posiada ponad milion kupców na całym świecie. Interfejs klarowny nawet dla nowicjusza. Jedną z cech, jak i zalet popularności Shopify jest ogrom poradników, szablonów, wiele sposobów kontaktu ze społecznością.
Wszystkie opisane wyżej platformy, powinny zaopatrzyć się w niezbędną integrację, która doda jakości naszej strony, a nam pozwoli zautomatyzować cały proces. Świetnie rozwiązanie ma do zaoferowania strona https://sellintegro.pl.
SOLIDNE FUNDAMENTY, CZYLI SKUTECZNE POZYCJONOWANIE
Gdy już posiadamy nasz własny sklep, jak i produkty, które będziemy sprzedawać. Należy się zastanowić co zrobić, aby dotrzeć do naszych klientów. Na początku warto pozycjonować stronę w wynikach wyszukiwania. Solidne pozycjonowanie (SEO) pozwala nam zwiększyć procent konwersji, nie wydając przy tym ani złotówki. W odróżnieniu od reklamy płatnej, w którą musimy cały czas inwestować, jeśli chcemy, by produkt się sprzedawał. Zasięg organiczny, będzie cały czas pozyskiwał nam klientów, początki są trudne, jednak w przyszłości przyniesie nam to duże zyski, jak i zaufanie klienta. Nic nie zapewni nam takiej skuteczności jak przewidzenie tego, co nasz odbiorca może wpisać w wyszukiwarkę, wtedy dotarcie do konkretnej grupy docelowej będzie prostsze, jak i zwiększy nam konwersje na sklepie.
WYGODA KLIENTA PRZEDE WSZYSTKIM
Łatwe płatności typu przelew internetowy, czy też bardzo popularny BLIK, dodają naszemu sklepowi, więcej zaufania w oczach klienta. Kolejną rzeczą są też wysyłki, które powinny być przejrzyste klarowne i takie, które klienci najbardziej wybierają np. paczkomaty InPost. Nie możemy zapomnieć o informacjach na sklepie, żeby były zgodne z prawem. Wiele firm oferuje pomoc prawnika za niewielką sumę. Stworzenie regulaminu, polityki prywatności, informacji na temat zwrotu i reklamacji jest bardzo ważne i nie powinny zostać pominięte.