Co to jest SEO?

SEO

Opublikowany przez:

SEO to pojęcie, które z pewnością każdy już słyszał. Nie każdy jednak wie, co dokładnie ten skrót oznacza. Na czym polega SEO? Z jakich działań się składa? Przeczytaj artykuł i sprawdź. Zadbaj o odpowiednią optymalizację swojej strony internetowej. Spraw, aby wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania i zdobywała więcej odwiedzających. Dowiedz się też, gdzie możesz szukać pomocy przy pozycjonowaniu Twojej witryny.

Jak być wysoko w Google, czyli czym jest SEO?

Dzisiaj każdy przedsiębiorca, który chce odnieść sukces, powinien zadbać o promocję swojej firmy w sieci. Podstawą jest nowoczesna i atrakcyjna strona internetowa. Dzięki niej można zdobyć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż. Samo posiadanie firmowej strony jednak nie wystarczy. Trzeba też zadbać o jej widoczność w wyszukiwarce. Jak to zrobić? Poprzez wdrożenie odpowiednich działań SEO.

Co to jest SEO (z ang. Search Engine Optimization)? Otóż jest to optymalizacja stron WWW pod wyszukiwarki, takie jak Google. To zbiór działań, mających na celu właśnie zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja SEO to niezwykle istotny proces. Pamiętaj, że im wyżej Twoja strona będzie wyświetlała się w wynikach, tym więcej osób ją odwiedzi. Warto jednak mieć też na uwadze, że optymalizacja nie jest czynnością jednorazową. To proces długotrwały – czasem pożądane efekty można dostrzec dopiero po kilku miesiącach. Wymaga też wiedzy i prowadzenia niezbędnych działań na bieżąco.

Chcesz poprawić pozycję Twojej strony w wyszukiwarce? Poniżej przeczytasz, jakie konkretnie działania warto wdrożyć. Jeśli jednak nie znasz się na kwestiach technicznych i nie chcesz samodzielnie przeprowadzać prac na swojej stronie, możesz zadbać o skuteczne SEO, korzystając z pomocy specjalistów.

definicja seo

Na czym polegają działania SEO?

Zastanawiasz się, co zrobić, aby Twoja strona WWW po wpisaniu przez użytkownika konkretnej frazy kluczowej, pojawiała się na jak najwyższych pozycjach w Google? Jak już wiesz, odpowiadają za to działania SEO. W skrócie można powiedzieć, że polegają one na udoskonalaniu tych elementów na stronie, które mają duży wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce.

Czynników, które wpływają na pozycję witryny w Google, tak naprawdę jest bardzo wiele. Każdy właściciel strony powinien jednak wiedzieć, z czego składa się przynajmniej podstawowa optymalizacja.

Optymalizacja SEO – od czego zacząć?

Działania SEO dzieli się na dwa rodzaje: działania on-site, czyli te prowadzone na stronie oraz off-site, które są wykonywane poza optymalizowaną stroną.

Działania on-site, czyli na stronie

Działania on-site dotyczą głównie treści na stronie oraz technicznych aspektów działania witryny. Należy tutaj zadbać przede wszystkim o:

  • wysokiej jakości treści – teksty na stronie WWW powinny być unikalne, obszerne i wyczerpywać dany temat,

  • odpowiednie słowa kluczowe – należy umieszczać je np. w artykułach na firmowym blogu, nazwach i opisach produktów, opisach kategorii itd. Popularność słów kluczowych związanych z Twoją branżą sprawdzisz za pomocą różnych narzędzi, takich jak np. Senuto,

  • uporządkowanie treści – teksty powinny być przejrzyste, podzielone na logiczne akapity. Stosuj też nagłówki H1, H2, H3, które pomagają określić strukturę tekstu,

  • odpowiednie meta dane – meta title i meta description, czyli tytuł i opis strony, które wyświetlają się w wyszukiwarce. Mają one określać tematykę strony i zachęcać internautę do kliknięcia,

  • zoptymalizowane grafiki – powinny być opisane za pomocą opisów alt, które dokładnie informują algorytmy, co znajduje się na grafice,

  • przyjazne adresy URL – mają dokładnie opisywać zawartość strony oraz być przejrzyste, czytelne i krótkie. Nie powinny zawierać polskich znaków,

  • linkowanie wewnętrzne – linki, które odsyłają użytkownika do innych miejsc na stronie,

  • szybkość ładowania strony – strona powinna ładować się jak najszybciej i działać sprawnie. Docenią to zarówno użytkownicy, jak i roboty Google,

  • responsywność – strona ma być dopasowana do wielkości każdego ekranu i wyświetlać się poprawnie także na urządzeniach mobilnych,

  • bezpieczeństwo, czyli certyfikat SSL – szyfrowanie danych i umożliwianie nawiązywania bezpiecznych połączeń internetowych.

Działania off-site, czyli poza stroną

Jakościowe treści i optymalizacja witryny pod kątem technicznym to jednak nie wszystko. Ważne są też działania off-site. Co musisz zrobić? Zadbaj o wartościowe linki zewnętrzne, czyli linki na innych serwisach, które kierują do Twojej strony i pomagają zdobyć dodatkowy ruch. Dobrze, aby takie odnośniki do Twojej witryny znalazły się np. w katalogach firm, w mediach społecznościowych, czy na branżowych forach internetowych. Warto też zadbać o firmową wizytówkę w Google Moja Firma, która powinna zawierać wszystkie ważne informacje i być dobrze zoptymalizowana.

Pozycjonowanie strony WWW – gdzie szukać pomocy?

Jak już zostało wspomniane, proces optymalizacji strony wymaga czasu, cierpliwości i umiejętności. Działania należy prowadzić na bieżąco oraz dostosowywać je do aktualnych wymogów Google. Najlepiej więc powierzyć je w ręce profesjonalistów. Przykładem jest agencja marketingu internetowego WeNet, która ma duże doświadczenie w pozycjonowaniu stron. Specjaliści wykonają audyt Twojej strony, sprawdzą jej kondycję i podpowiedzą, co trzeba na niej poprawić. Przygotują odpowiedni plan działania, wprowadzą niezbędne zmiany na stronie i przedstawią Ci efekty przeprowadzonych prac.

Chcesz wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania i zdobywać więcej klientów? Sprawdź bogatą ofertę usług SEO na WeNet.pl.

Dodaj komentarz