Co powinna zawierać skuteczna kampania SMS?

Marketing

Opublikowany przez:

SMS reklamowy to jedna z popularniejszych form promowania swoich towarów i usług. Niemniej jednak kampania musi być prowadzona z rozmysłem, tak aby przede wszystkim nie zrazić do siebie potencjalnych i stałych klientów. Co powinna zawierać, aby sprzedawca osiągnął oczekiwane rezultaty?

Call to action, czyli sygnał do działania

SMS reklamowy to tak naprawdę krótka wiadomość tekstowa przekazywana wybranym osobom- na przykład tym, które zapiszą się do newslettera albo wyrażą zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych. W wiadomości nie ma miejsca na zbyt wiele słów, gdyż w przeciwnym razie klient nie będzie skłonny do jej odczytania. Ważne są więc krótkie komunikaty, które zakończą się lub rozpoczną tak zwanym „call to action”. Jest to zwrot, który zachęca do podjęcia jakiejś akcji, konkretnego działania. Najpopularniejsze to:

  • sprawdź,
  • zobacz,
  • przekonaj się,
  • odwiedź nasz sklep,
  • skorzystaj z naszych usług,
  • skorzystaj ze zniżki.

Kampania SMS, w której brakuje zachęcenia czytelnika, zwykle nie przynosi oczekiwanych rezultatów. CTA działa bowiem motywująco, a dodatkowo sprawia, że tekst staje się dynamiczny.

Wiadomość spersonalizowana i link

Kampania SMS powinna opierać się na wiadomościach spersonalizowanych. Oznacza to, że nie każdy uczestnik akcji powinien otrzymać dokładnie taki sam komunikat. Wręcz przeciwnie- musi być on dopasowany do preferencji, wieku czy oczekiwań. Wytypowanie grupy klientów to trudne zadanie, jednak warto posiłkować się nowoczesnymi narzędziami analitycznymi, dzięki którym łatwiej będzie sprostać oczekiwaniom kupujących. W wiadomości dobrze też umieścić krótki link, który przekieruje bezpośrednio do strony konkretnej grupy produktów lub usług. Dzięki temu klient nie będzie musiał szukać samodzielnie, co może sprawić, że zrezygnuje z naszej oferty. Pamiętajmy, że link nie powinien być zbyt długi, a strona- ze względu na to, że będzie otwarta w telefonie komórkowym- musi być przystosowana do urządzeń mobilnych.

Efektywna kampania marketingowa- jak ją prowadzić?

Efektywna kampania marketingowa oparta na wiadomościach SMS powinna być prowadzona w sposób regularny. Warto więc założyć, że klient przynajmniej raz w tygodniu otrzyma wiadomość z propozycją przygotowaną specjalnie dla niego. Wysyłanie SMS-ów umożliwia freshmail, który jest liderem w prowadzeniu kampanii marketingowych. Warto skupić się na tym, czego oczekuje klient, a także przypominać mu o najważniejszych wydarzeniach, takich jak otwarcie nowego sklepu czy konkretna akcja promocyjna.

Dodaj komentarz