Promocja firmy jest sprawą bardzo istotną, bo to ona może zdecydować o tym, czy potencjalni klienci zainteresują się usługami czy produktami danego przedsiębiorstwa.
Idealnym sposobem na reklamę są zaś kalendarze, które można dowolnie zaprojektować i później będą służyć one różnym osobom przez okrągły rok.
Druk kalendarzy – na jaki format można się zdecydować?
Obecnie drukarnie mają w swojej ofercie kalendarze w naprawdę różnych rodzajach i formatach. Dzięki temu każda firma może wybrać to, co będzie jej najbardziej odpowiadało.
Do wyboru są przede wszystkim:
- Ścienne kalendarze trójdzielne – z płaską albo wypukłą główką (która staje się powierzchnią reklamową), same kartki z datami przyklejane są do tzw. plecków, czyli jednolitej podstawy. Co ważna, znajdujące się na główce elementy można często uszlachetnić lakierem. Kalendarze te mogą być w rozmiarach standardowych, ale także w typie „maxi” (te charakteryzują się większą powierzchnią zadruku).
- Ścienne kalendarze jednodzielne – płaskie lub wypukłe. Swoją budową przypominają trójdzielne, ale mają jednomiesięczne kalendarium.
- Kalendarze listwowane – występują w różnych formatach (np. (A1, A2, B2). Uszlachetnia się je folią lub lakierem, a kalendarium oraz nadruk reklamowy mogą być jedno- albo dwustronne.
- Kalendarze biurkowe – niewielkie, spiralowane lub klejone, tutaj grafika innej z reklam może ukazać się na każdym z 12 miesięcy.
Projektowanie kalendarza reklamowego
Po wyborze formatu, nadchodzi czas na stworzenie projektu i trzeba tutaj pamiętać o kilku ważnych wskazówkach.
Zalicza się do nich to, że trzeba uważać na:
- miejsce, w którym znajdzie się spirala: lepiej nie umieszczać tam ważnego tekstu i zostawić bezpieczny margines,
- listwę: sytuacja analogiczna do poprzedniej: w kalendarzach ściennych wzmacnianych listwą należy pamiętać, że zajmie ona ok. 10 mm, dlatego bezpieczny margines będzie wynosił mniej więcej 13 mm,
- dziurkę, która umożliwi kalendarzowi zawiśnięcie na ścianie: ten mały element może bowiem spowodować ucięcie logo, istotnego napisu, czy nawet kawałka twarzy ze zdjęcia,
- kalendarium: szczególnie to doklejane, należy dokładnie sprawdzić gdzie będzie się ono znajdowało, by nie zakryło później ważnych informacji.
Bardzo dobrą opcją jest skorzystanie z tzw. makiety drukarni (którą można znaleźć zazwyczaj na stronie). Dzięki niej, w każdym typie kalendarza, w czasie jego projektowania będzie się miało zaznaczone elementy takie jak: spady, bezpieczny margines oraz miejsca klejenia, spirali, dziurkowania czy umieszczenia kalendarium. Jeśli zaś chodzi o samą grafikę, może być ona dowolna: przedstawiając logo firmy, zdjęcia jej produktów czy konkretnych usług albo zabawne rysunki.