close
sex phone

Ostatnio przypadkowo oglądając telewizję zauważyłam, że do ofert operatorów zaczynają wchodzić wearables, czyli urządzenia „noszone”, pozwalające na synchronizację ze smartfonem. Plus w swojej ofercie abonamentowej proponuje zegarek Sony SmartWatch 2 wyprzedzając swoich konkurentów. Zaczyna się dziać!

smartwatch

„Wystarczy rzut oka na zegarek, aby sprawdzić wiadomości SMS i e-mail, kalendarz, rejestr połączeń, Facebooka, Twittera, Gmaila i wiele innych informacji” – jak pisze producent. SmartWatch może również posłużyć jako pilot do telefonu przy odbieraniu połączeń z użyciem zestawu słuchawkowego. Generalnie brałabym 🙂

Wszystkie informacje na temat wchodzenia na rynek wearables wydawały się dosyć odległe i mało osiągalne dla przeciętnego Kowalskiego czy Wolskiego 😉 . Jak widać jednak, zaciekła walka na oligopolistycznym rynku operatorów komórkowych sprawiła, że firmy starają się wyprzedzać potrzeby swoich klientów. Plus konsekwentnie używa „strategii bycia pierwszym” poszukując nowych rozwiązań technologicznych (przykład?: „Lider technologii LTE”). Z pewnością jest to alternatywne rozwiązanie na złapanie odbiorcy bez użycia tradycyjnej wędki (mówiąc tradycyjnej mam na myśli łowienie na agresywny przekaz marketingowy, czyli dużo i bogato). W momencie tak dobrze przygotowanych strategii konkurentów, jest to niewątpliwie sprytne rozwiązanie.

Aż czekam na to jak inni zaczną podążać tym trendem i dostanę piękny zegarek, który zintegruje mnie po wsze czasy z SM 😉

————-

Taki rozwój wydarzeń doprowadził do głębszej rozkminy tematu – co właściwie się dzieje z nami, jakie mamy trendy oraz w jakim kierunku zmierzamy i dlaczego wearables są nam potrzebne.

Przeciętnie na swój telefon zerkamy ok. 150 razy w ciągu dnia. Jesteśmy w stałym kontakcie ze swoimi platformami w Social Media i ciągle monitorujemy update’y na profilach. Nasza rzeczywistość to już nie tylko wydarzenia, które dzieją się bezpośrednio w kontakcie z nami, ale również masa wydarzeń mająca miejsce w świecie wirtualnym. Jesteśmy tak mocno scaleni z Internetem, że traktujemy smart devices jak część swojej osoby. (Zdarzyło się komuś z Was zgubić telefon? Wystarczy przypomnieć sobie co wtedy czuliście). Nasze uzależnienie i przywiązanie do smartfona pozwolę sobie podsumować grafiką:

www.socialnomics.net
www.socialnomics.net

Rozmawiając ze sobą w mniejszym, bądź większym stopniu ignorujemy siebie nawzajem wyrabiając dzienne statystyki sprawdzania telefonu. Popularnym zjawiskiem społecznym stało się używanie smartfona w trakcie spotkania, co również jest pewnego rodzaju paradoksem (no bo przecież rozmawiamy – po co nam inne konwersacje?). Jesteśmy tak przywiązani do świata wirtualnego, że na chwilę nie potrafimy się z nim rozstać, stąd bardziej dyskretne i wygodne wearables.

Z drugiej strony natomiast wynalazki te pozwalają nam odebrać ważne wiadomości, które w normalnych warunkach musiałyby poczekać. W dobie społeczeństwa opartego na wiedzy, gdzie informacja jest najważniejszym kapitałem, sprawny jej przepływ jest podstawą. Dlatego tak istotne jest zapewnienie ciągłości komunikacyjnej (zwyczajnie jest to policzalne i można oszacować koszt opóźnień dostarczenia informacji).

Gdybym miała w kilku punktach wyszczególnić powody popularyzacji wearabli, to byłyby to:

  • potrzeba ciągłego kontaktu ze światem wirtualnym
  • eliminowanie sytuacji niedostarczenia informacji na czas (taki Just in Time informacyjny)
  • zwiększenie wagi sprawnego przepływu informacji (wiedza jest najważniejszym kapitałem)
  • zwiększenie wygody używania smartfona w każdej sytuacji (postępujący komfort życia, wprowadzanie uproszeń)
  • przyspieszanie tempa życia i zwiększanie swojej dostępności pracowniczej (jesteśmy w stanie zawsze i wszędzie zareagować na bodźce od pracodawcy)

 

Wearables to genialne wynalazki, które mogą zwiększyć komfort naszego życia. Niewątpliwie prócz tego, dzięki nim możemy być w ciągłym kontakcie z pracą i znajomymi. Z chęcią sama kupiłabym SmartWatcha, natomiast to co ciśnie mi się na usta, to żebyśmy nie zaczęli wyglądać jak na poniższym obrazku.

no connection

 

W sumie chciałam napisać o tym jakie cudeńka powstały na rynku, natomiast moja głowa jak zwykle odpowiedziała oporem. Więc w drugiej części artykułu możecie się spodziewać blasku i blichtru nowych technologii.

Tags : gadżety do smartfonaoferta plusapołączenie z Social Mediasmart devicessmart watchSmertWatchtrendy - urządzenia noszonetrendy społeczneWearable
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.