close
symfonia

Marki wykorzystują różne ścieżki demonstracji reprezentowanych wartości. Zobrazowanie i wydobycie zalet odbywa się na płaszczyźnie m.in. wykorzystującej różne zmysły. Przedsiębiorstwa zdając sobie sprawę z wpływu wykorzystania zróżnicowanych bodźców, docierają również do konsumentów poprzez muzykę. Tak jak w przypadku aromamarketingu skutkiem może być wzmocnienie przekazu lub pobudzenie do zachowań zakupowych (i wiele innych), tak w przypadku muzyki może być to zobrazowanie brand core danej marki.

Doskonałym przykładem jest ostatnia kampania nowego odkurzacza Electrolux, który jest” tak cichy, że ledwo słyszalny”. Jego praca wyraża się poniżej 43 decybeli, mało kto jednak potrafi sobie wyobrazić ile ta liczba znaczy. Aby to zaprezentować, Electrolux stworzył 43dB Symphony, czyli wykonanie Carmen Georges’a Bizeta nie przekraczając 43 dB. Zobaczcie sami:

Oryginalna interpretacja utworu często przekracza 90 dB w związku z czym różnica jest ogromna. Ucho ludzkie nie jest przyzwyczajone do utworów skrajnie cichych. Dzięki temu nie tylko widzimy różnicę, ale odkrywamy sytuację dla nas niestandardową (działanie na zasadzie ambientu), co powoduje skupianie się na przekazie. Prócz samego doskonałego przekazania wartości marki, sama forma powoduje to, że odbiorca jest maksymalnie skupiony (znajduje się pod wpływem nieoczekiwanej sytuacji).

Innym ciekawym motywem wykorzystującym potencjał muzyczny jest stworzenie orkiestry grającej na smartfonach. Połączenie dwóch światów: technologicznego oraz muzycznego dało owoc w postaci kampanii  Hello Bank, banku BNP Paribas. Czeska Orkiestra Narodowa oraz B-Reel Company stworzyły jedyny w swoim rodzaju performance – muzycy grający na telefonach. Kampania miała za zadanie podkreślić zaletę nowego w pełni zdigitalizowanego banku. Sami zobaczcie:

Osobiście najbardziej podobają mi się zdziwione miny publiczności 🙂

Jak pokazać z kolei wytrzymałość włosa i cóż to ma wspólnego z muzyką symfoniczną? Obejrzyjcie:

Niezwykły pomysł żeby klasykę zaangażować do pokazania właściwości szamponu i promowania go 🙂

Jak dużo pracy i wysiłku marki wkładają w bycie zauważonym i unikalnym widzicie oglądając powyższe koncepty. Dopasowanie realizacji do przekazu marki oraz ciężka praca wywołuje efekt kuli śnieżnej w zakresie dystrybucji informacji.

Ja osobiście z chęcią zobaczyłabym którąś z marek na koncercie, prócz oczywiści zdigitalizowanej formy 🙂 ale to już wszystko kwestia gustu 😉

Na koniec coś, co nie bezpośrednio wiąże się z opisywanym tematem, ale również dotyczy symfonii oraz sposobu promocji. Miłego słuchania:

 

 

Tags : 43dB SymphonyElectroluxHello Bankmarketing i symfoniamuzyka w kampaniachsymfonia BNP Paribassłuch w marketinguUnilever Cream Silk Hair Quartetwyraz marki
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.