close
Know-How

Sprawdź, czy Twoja strona internetowa jest przyjazna dla użytkowników i pozbądź się irytujących błędów

Online Business ConceptWith Smart Phone On Businessman’s Hand

Nawet najbardziej skuteczne pozycjonowanie stron www nie pomoże w konwersji, jeśli potencjalny klient po wejściu na Twoją stronę internetową zostanie zasypany otwierającymi się okienkami, czy będzie musiał czekać minutę, aż cała witryna się załaduje. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak wpłynąć na użyteczność Twojej strony www i sprawić, że użytkownik pozostanie na niej przez długi czas – czytaj dalej.

Czy Twoja strona dobrze działa?

To pytanie może wydać Ci się banalne, ale jeżeli jeszcze tego nie robiłeś, to wejdź w rolę użytkownika i spróbuj dokonać zakupów, czy skorzystać z formularza kontaktowego na Twojej stronie www. Jeśli zainwestowałeś już dużo pieniędzy w stworzenie nowej strony internetowej to zapewne chcesz uzyskać natychmiastowe efekty. Wzrost zamówień online, sprzedaży usług, odwiedzin strony, czy samych kliknięć – to wyznacznik tego, czy Twoja strona internetowa spełnia swoje zadanie, jest użyteczna i przyjazna użytkownikom.

Tego się wystrzegaj!

Według naszych spostrzeżeń istnieje 5 kardynalnych błędów, które skutecznie zniechęcają użytkowników do czytania treści, czy robienia zakupów. Poniżej przedstawiamy te, które generują największe straty ruchu na stronie.

Strona za długo się ładuje

W świecie wirtualnym nie ma czasu na tak trywialne pomyłki. Każdy użytkownik chce zobaczyć interesującą go treść w ciągu kilku sekund. Jeżeli będzie musiał czekać dłużej, pójdzie do konkurencji. Zasada ta sprawdza się nie tylko w świecie wirtualnym. Jeżeli Twój osiedlowy sklep spożywczy jest z niewyjaśnionych przyczyn zamknięty, to bez wahania pójdziesz na zakupy do kolejnego. Jeżeli Twoja strona się długo ładuje, być może masz przeciążony serwer. Podobny błąd to złe linki wewnętrzne, czy często pojawiający się komunikat “error 404” po wejściu w wybraną podstronę. Każda przeszkoda w płynnym poruszaniu się po stronie działa na niekorzyść Twojej firmy.

Atak wyskakujących okienek

Użytkownik odwiedza Twoją stronę w konkretnym celu. Pozwól mu samodzielnie poruszać się po witrynie i decydować o tym, jakie treści przeczyta. Nie ma nic bardziej irytującego jak 5 nowych okienek otwierających się zaledwie po wejściu na stronę główną danej firmy. Zanim użytkownik zdąży wyłączyć propozycję zapisania się do newslettera czy zaproszenie do polubienia strony na Facebooku, to prędzej powróci do wyników wyszukiwania, aby przejść do strony konkurencji.

Brak kompatybilności

Chodzi nam tutaj o dwie kwestie. Jedną z nich jest zoptymalizowanie strony pod urządzenia mobilne. Coraz więcej użytkowników korzysta z przeglądarek internetowych w swoich smartfonach niż na domowych komputerach. Warto zatem zadbać o to, by Twoja strona internetowa prezentowała się dobrze na urządzeniach przenośnych. Drugi problem związany z kompatybilnością to zupełnie nieprzemyślany projekt i nawigacja strony internetowej. Witryna Twojej firmy to wizytówka, którą użytkownik może ocenić pozytywnie lub negatywnie podczas pierwszych 5 sekund. Warto to zadanie powierzyć profesjonalistom od projektowania stron www, a z działem analityki internetowej skonsultować budowanie menu i nawigacji strony.

Głośno, pstrokato, nieestetycznie

Wiemy, że o gustach się nie dyskutuje, ale warto rozeznać się w kwestii “co najlepiej się sprzedaje”, jeśli chodzi o wygląd strony. Mamy na myśli szatę graficzną, obrazy, filmy, czy muzykę na stronie. Ta ostatnia z pewnością odstraszy każdego użytkownika. Utwór muzyczny lecący w tle jest zupełnie niepotrzebny na stronie internetowej, przede wszystkim dlatego, że obciąża serwer i nie spełnia żadnej informacyjnej funkcji. Umieszczając filmiki na stronie, powinno się również ustawić domyślnie opcję wyciszenia, tak by pozostawić użytkownikowi wybór. Wykorzystane na stronie grafiki powinny być oryginalne i odpowiednio przygotowane. Należy zadbać o wysoką jakość zdjęć i grafik, żeby nie były “rozpikselowane” na większych monitorach, ani też za duże podczas przeglądania strony w wersji mobilnej.

Treści pisane przez robota dla robotów

Zawsze pamiętaj o tym, że treść umieszczona na Twojej stronie internetowej powinna być bezbłędna – zarówno pod względem stylistycznym, ortograficznym, interpunkcyjnym, jak i merytorycznym. Jeżeli użytkownik odwiedza Twoją witrynę i czyta zamieszczone na niej teksty, to znaczy, że chce się czegoś dowiedzieć. Najlepszym sposobem na zdobycie jego zaufania i uwagi jest treść odpowiadająca na wszystkie jego pytania. Jeżeli myślisz, że pozycjonowanie stron pod SEO na to nie pozwoli, to jesteś w błędzie. Zdolny copywriter potrafi napisać tekst na stronę tak, aby słowa kluczowe nie wychodziły na pierwszy plan, a użytkownik czytał go z zainteresowaniem. Teksty muszą być konkretne, informacyjne i rzetelne. Nie powinny zawierać w sobie obietnic, których nie będziesz umieć spełnić. Powinny za to w naturalny sposób zareklamować Twoją działalność i logicznymi argumentami przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z Twojej oferty.

Zadbaj o użyteczność i pozbądź się błędów!

To nasze TOP 5 w dziedzinie największych błędów pojawiających się na stronach internetowych. Unikając ich sprawisz, że odwiedziny na Twojej witrynie będą dla użytkowników samą przyjemnością, a tym samym zauważysz wzrost sprzedaży!

Tags : co denerwuje użytkownikóweactivenajwiększe błędy na stronachpozycjonowanieprzyjaznośc stron internetowychtop
Wpis Gościnny

The author Wpis Gościnny