close
e00c7f2d8bc1ca0b195405acf59b8890

Kochani! Dawno już nie pisałam – były nieoczekiwane choroby, nowe wyzwania w karierze zawodowej, a teraz w końcu w moim życiu zaczyna robić się spokojniej. Wracam i zamierzam pisać dla Was regularnie 🙂

Dziś chciałabym podzielić się z Wami moimi wrażeniami z Kongresu Online Marketingu. Wydarzenie odbyło się się już po raz dziewiąty, a wśród prelegentów znaleźli się eksperci z branży reklamowej oraz praktycy biznesu, a także przedstawiciele mediów i świata nauki. Sprawdźcie, jakie atrakcje czekały mnie na wspomnianym wydarzeniu!

5:00

Dzwoni budzik i tym razem nie ustawiam drzemki, aby pozwolić sobie na kolejne 15 minut snu. Już wiem, że tego dnia czeka mnie ciekawy event dlatego czym prędzej szykuję się do wyjścia z domu, aby o 6:26 spokojnie zasiąść w pociągu.

9:00

Jestem już na dworcu PKP w Warszawie i witam stolicę skąpaną w promieniach słońca. Mam jeszcze trochę czasu więc udaję się na przejażdżkę metrem, gdyż w Poznaniu nie mamy takich atrakcji 😉

9:50

Siedzę na sali konferencyjnej w hotelu Novotel CENTRUM, gdzie odbywa się kongres. Jest już po oficjalnym powitaniu. Na scenie pojawia się ponad 2 metrowy jegomość, który jest pierwszym prelegentem, otwierającym kongres. To Marcin Prokop we własnej osobie. Jego prezentacja dotyczy budowania marki w mediach, choć tak naprawdę Marcin opowiada o błędach popełnianych przez dziennikarzy w mediach tradycyjnych. Bez pardonu wytyka współczesnym dziennikarzom nieprofesjonalne przygotowywanie reportaży, nieumiejętne przeprowadzanie researchu, a także „gwiazdorzenie” i wywoływanie skandali w prymitywny sposób. Jako, że sama jestem blogerką, do dziś tkwią mi w głowie słowa Marcina: „Coraz więcej blogerów staje się wartościowymi i szczerymi dziennikarzami. Coraz więcej zawodowych dziennikarzy staje się mało wartościowymi infobrytami”.

11045977_10206253142033274_999608863_o

10:40

Swoją prelekcję rozpoczyna Marcin Maj z agencji kreatywnej OS3 Group. Marcin przybliża nam zagadnienie „sharing economy”, pojęcia, którego istotą jest stworzenie systemu społeczno-gospodarczego, zbudowanego na zasadach dzielenia się zasobami ludzkimi i materialnymi. W skrócie: zamiast zastanawiać się co zrobić z dodatkową porcją obiadu, podziel się nią z sąsiadem, a zamiast wzywać taksówkę, skorzystaj z podwózki kogoś, kto ma wolne miejsce w aucie.
Zainspirowana prelekcją Marcina, znalazłam dla Was przykłady różnych portali internetowych, które, choć dotyczą odmiennych sfer życia, działają na zasadzie „sharing economy”:
– wykonywanie drobnych prac: www.taskrabbit.com
– udostępnianie rowerów: www.doliquid.com
– opieka nad zwierzętami pod nieobecność właścicieli: www.dogvacay.com
– wymienianie się na jakiś czas przedmiotami: www.snapgoods.com
– urlopowy wynajem apartamentów, domów i pokoi: www.airbnb.pl
– wynajem miejsc parkingowych: www.parkingpanda.com

Marcin kończy prezentację wzruszającą do łez reklamą firmy ubezpieczeniowej, która przedstawia ideę społecznego zaangażowania. Z tą drobną różnicą, że główny bohater spotu za swoje dobre uczynki nie oczekuje niczego w zamian 🙂

11:50

Na kongresie organizowane są również certyfikowane warsztaty, na które postanowiłam się wybrać. Niestety szkolenie z Google Analytics pokrywa się z dwoma ciekawymi prelekcjami:

– Michała Góreckiego – znanego i lubianego CEO w koszulkowo.com, który ma opowiedzieć o swoim internetowym biznesie,

– prof. Jerzego Bralczyka – cenionego językoznawcy, a także specjalisty w zakresie języka mediów i reklamy, który ma wyjaśnić, kiedy używanie słowa „lubię to” ma sens.

Wracając do warsztatów z Google Analytics. Otrzymuję dawkę solidnej wiedzy, która przyda się każdemu marketingowcowi zajmującemu się stroną internetową swojej firmy. Dowiaduję się od jakich narzędzi zacząć, kiedy rozpoczynamy „przygodę” z GA, jak tworzyć raporty, z których możemy pozyskać wartościowe informacje, jak interpretować zebrane dane i w końcu, jakie wnioski wyciągać z raportów. Warsztat udowadnia, że strona WWW to element znacząco wpływający na sprzedaż w przedsiębiorstwie, zwłaszcza gdy odpowiednio wykorzystane zostaną praktyki z dziedziny User Experience. Jedyną wadą szkolenia jest zbyt krótki czas przeznaczony na przekazanie tak dużej liczby informacji.

13:30

Huraa – pora na lunch! Jedzenie jest przepyszne, choć kulinarnym blogerem nie jestem i większego komentarza w tym miejscu Wam nie zaserwuję 😉

14:00

Punkt programu – rozpoczyna się ścieżka MŚP, na której prelegenci zagłębić się mają w tematykę promocji skrojoną na potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw. Wykłady rozpoczynają się dawką konkretnej wiedzy, podanej przez Marcina Kordowskiego z firmy S3. Zaczynamy podróż przez narzędzia komunikacji, takie jak: mailingi, newslettery, kanały social media, SEO/SEM oraz platformy e-commerce, dyskutujemy o wadach i zaletach każdego z rozwiązań, a także o budżetach wymaganych do efektywnego wykorzystania powyższych instrumentów. Następnie Grzegorz Błażewicz z SALESManago przybliża nam zagadnienie automatyzacji marketingu, opierającej się na prowadzeniu działań marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania, często zintegrowanego z innymi systemami, np. CRM oraz ERP. Intrygującą prezentację przedstawia również Joanna Piela z K2 Internet, która ujawnia, jak wykorzystać społeczne niezręczności w budowaniu angażujących kampanii.

11066674_10206254620030223_1743818408_o

16:00

To już ostatnia atrakcja dzisiejszego dnia – warsztat z Facebook Ads, prowadzony przez Piotra Chmielewskiego z SocialMediaNow. Piotr to świetny mówca, który wie co w trawie piszczy i posiada aktualną wiedzę na temat najnowszych możliwości Facebook Ads Managera. Piotr w klarowny sposób prezentuje szereg informacji związanych z promocją strony firmowej na Facebooku. Pokazuje w jaki sposób docierać do grup docelowych oraz konkretnych użytkowników, jak za pośrednictwem Facebook Ads Managera konfigurować reklamy oraz jak tworzyć niestandardowe formy promocji, które pomogą przyciągnąć bardziej wymagających użytkowników tego popularnego medium.

17:55

Z głową pełną inspiracji, z listą pomysłów, które mam zamiar zrealizować w obecnej firmie i na blogu, wracam do Poznania. Kongres Online Marketingu to ciekawe wydarzenie na mapie reklamowych eventów:

  1. Zaproszeni prelegenci to eksperci marketingowi z różnych branż, znający się na aktualnych formach promocji w Internecie,
  2. Wszystkie prelekcje udostępnione zostają uczestnikom eventu w formie nagrań video,
  3. Kongres pozwala w praktyczny sposób zapoznać się z narzędziami wykorzystywanymi w online marketingu, dzięki organizacji premiowanych certyfikatami warsztatów.

Kongres Online Marketingu – dziękuję! Do zobaczenia za rok!

11047029_10206253559403708_2112442213_n
Tags : konferencja marketingkongres online marketingukongres online marketingu relacja
Joanna Wojciak

The author Joanna Wojciak

koneserka sztuki, wulkan energii i kreatywnych pomysłów, ciekawa świata i nowych wynalazków marketingowych