close
will-work-for-free

„Sprzedał się” słychać częste echo internetu będące następstwem przeprowadzonych przez blogerów czy vlogerów akcji sponsorowanych.

Ostatnio przeglądając różne artykuły natknęłam się na budzichowy wpis dotyczący oznaczania kampanii reklamowych przez vlogerów. Mediafun odniósł się do filmiku Abstrachuje, w którym brak informacji o komercyjnym wymiarze produkcji, wywołał burzę wśród najbardziej popularnych twórców internetowych. Cała konwersacja była popisem retoryki poszczególnych komentatorów, podejrzewam więc, że publika miała niezłe widowisko.

Nie chciałabym roztrząsać poszczególnych racji (wydaje mi się, że sporo w tej kwestii zostało powiedziane). Poza tym tam gdzie dochodzi do dyskusyjnego ping-ponga wyłączam się, zaczynając obserwację na zupełnie innych płaszczyznach (raczej dotyczących sposobu zachowań, a nie zasadności samych argumentów). Tym razem zaczęłam rozmyślać nad pobrzmiewającym często w internecie zwrotem „sprzedał się”.

W zakresie poziomu sfrustrowania internautów trochę już napisałam. W zakresie zarabiania na treściach reklamowych również. Pozostaje mi więc jedynie oświecić przeciętnego Kowalskiego w jednym punkcie – ponieważ cały czas odnoszę nieodparte wrażenie, że Kowalski tego nie rozumie.

A więc.

Twórca internetowy ma prawo zarabiać na swojej pracy. Jak każdy inny.
Ma prawo współpracować z markami, tworzyć treści sponsorowane, testy opinie i relacje.

 

Teksty oraz filmiki przekazujące wiedzę czy też dostarczające rozrywki są wynikiem pracy. Nie przepływu energii z kosmosu.
Skoro są wynikiem pracy, twórca powinien otrzymać wynagrodzenie. Jeżeli ma na to ochotę.
Model wydawniczy w internecie jest bardzo prosty i nie odbiega zbytnio od tradycyjnych mediów (główny dochód to wynajem powierzchni reklamowej).

Zatem hejterze, jeżeli nie chcesz oglądać reklam płać za udostępnianie treści. I problem rozwiązany.*

*chciałoby się za darmo, pozostaje zatem zracjonalizować swoje żale

Tags : Budzichkampanie blogerówmateriały sponsorowaneMediafunwynagrodzenie za tworzenie treścizarobki blogerów
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.