close
stranger things 2

Jeszcze na początku września mogliśmy śledzić genialną promocję serialu „Narcos”. Choć cała kampania serialu obfitowała w ciekawe koncepty, mi szczególnie spodobał się pomysł z naklejkami umieszczonymi w popularnych klubach w dużych miastach Stanów Zjednoczonych, jak Los Angeles, Nowy Jork, Chicago czy Miami. Na naklejkach ulokowanych najczęściej w toaletach znajdowała się informacja, iż najprawdopodobniej kokaina zażywana w latach 90-tych w tych miejscach pochodziła z Kartelu Cali, którego dotyczy trzeci sezon serialu…

Jednak dziś nie o Narcosie zamierzam pisać 🙂 Od dziś na platformie Netflix możemy obejrzeć kolejny sezon kultowego już serialu „Stranger Things”. W oczekiwaniu na nowe odcinki przyjrzałam się nieco jego promocji i przygotowałam dla Was parę ciekawych kreacji, które reklamują nowy sezon.

Jeżeli Wy również należycie do fanów serialu, sprawdźcie grę mobilną na systemy Android i iOS wyprodukowaną przez studio BonusXP. Stranger Things: The Game to gra utrzymana w 16-bitowej stylistyce, w której możecie podjąć ciekawe wyzwania, a także stanąć w szranki z różnymi wrogami należącymi do serialowego uniwersum. Podobno już dziś przewidziana jest aktualizacja gry, która rozbuduje historie o bohaterów z nowego sezonu. Sprawdzaliście może? 🙂

 

Promocja na wielu frontach 

W promocję serialu został również zaangażowany popularny muzyczny serwis Spotify. Zobaczcie jakie cuda dzieją się podczas słuchania serialowego soundtracku z pierwszego i drugiego sezonu 😀

Ale to nie wszystko. Za pośrednictwem Spotify możecie również sprawdzić, do którego z głównych bohaterów Stranger Things Wam najbliżej i otrzmymać nową playlistę. Zobaczcie tutaj: https://www.spotify-strangerthings.com/!

#Plakaty

Innym ciekawym elementem promocji jest przygotowanie serii plakatów, które inspirowane są kultowymi już filmami, bijącymi rekordy popularności w latach 80-tych. Postery publikowane na twitterowym koncie Netflixa pod hashtagiem #StrangerThursdays, nawiązują do takich produkcji jak: Alien, Martwe Zło, Szczęki czy Podpalaczka. Sprawdźcie zresztą sami:


Alien, Ridley Scott, 1979 rok 

 

Szczęki, Steven Spielberg, 1975

Na salonach

Serial „Stranger Things” trafił również ostatnio na salony. Mowa tu dokładnie o paryskim fashion weeku, na którym znana modowa marka Luis Vuitton wykorzystała w swojej kolekcji ubrań jeden z serialowych plakatów.

Polski akcent

Fajnie ogląda się efektowne kampanie z zagranicy, ale jeszcze fajniej jak ciekawe kreacje realizowane są w rodzimym kraju 🙂 Na początku bieżącego tygodnia social media obiegło poniższe zdjęcie zrobione na stacji rowerów na warszawskim Powiślu. W dość ponurej scenerii, wśród konarów drzew i pajęczyn, pojawiły się tam BMXy i Wigry 3, które dodatkowo pokryte były śliską mazią… Jak się później okazało, poniższa inscenizacja była częścią większej akcji, związanej z imprezą promocyjną serialu. Każdy, kto złamał kod do roweru, mógł uczestniczyć w specjalnym przedpremierowym evencie inspirowanym serialem. W social media mówią, że było warto 😉


źródło: Jakbyniepaczeć

„Stranger Things” to ukłon w stronę lat 80-tych i serial silnie bazujący na nostalgii za czasami, które choć nigdy nie wrócą, na stałe znalazły miejsce w popkulturze. Uznanie krytyków budzi nie tylko znakomite posługiwanie się sprawdzonymi już schematami z kina sci-fi czy fantasy, ale także konsekwencja, z jaką twórcy serialu oddają klimat tamtego okresu. Z taką samą konsekwencją do promocji serialu podszedł Netlifx, serwując nam wysmakowane kreacje, idealnie wpasowujące się w tę konwencję. Oczko do fanów serialu puścił nawet sam CEO Netflixa – Reed Hastings, zakładając sweter nawiązujący do Stranger Things, na spotkanie podsumowujące wyniki finansowe firmy. Brawo Netflix, zasiadam do kolejnego sezonu! 😉 

Tags : netflixpromocja serialistranger things 2strangerthings
Joanna Wojciak

The author Joanna Wojciak

koneserka sztuki, wulkan energii i kreatywnych pomysłów, ciekawa świata i nowych wynalazków marketingowych