close
linteri

Beacon to egzotycznie brzmiące słowo, które zazwyczaj odstrasza. Wiele osób zetknęło się z tym pojęciem, jednakże niewiele wie czego dokładnie dotyczy.

Żeby sprawdzić, czy w ogóle warto pogłębić temat, zainteresujmy się korzyściami płynącymi z technologii wykorzystującej infrastrukturę beaconów:

  • mierzenie ruchu na danej powierzchni komercyjnej (ile klientów porusza się po Twoim sklepie oraz gdzie spędzają najwięcej czasu)
  • mierzenie powtarzalności zakupowej i lojalności (ile spośród całego ruchu stanowią klienci powracający)
  • segmentacja na podstawie zachowania i historii zakupowej
  • komunikacja z klientem (wysyłanie powiadomień push ze specjalnymi spersonalizowanymi ofertami)
  • zwiększanie doświadczenia zakupowego

.
Po raz pierwszy możemy uzyskać dane ze świata offline zbliżone do tych uzyskiwanych za pomocą analizy online.
Ale jak to jest możliwe?

Użytkownicy korzystający z Wifi na danej powierzchni lub posiadający włączony Bluetooth otrzymują informację wyemitowaną za pomocą Beacona (nadajnik radiowy umieszczony w danym punkcie). Następnie instalują aplikację i otrzymują powiadomienia.

Pewnie zapytacie dlaczego mieliby to robić i udostępniać tak wrażliwe dane.
Jest więcej niż kilka powodów:

  • otrzymywanie powiadomień o zniżkach oraz kuponów rabatowych
  • otrzymywanie specjalnych, spersonalizowanych ofert
  • szybki check-in bez kolejek w danym miejscu
  • dostęp do nawigacji po danej powierzchni i dostęp do potrzebnych informacji np. na temat produktów

.
To tylko kilka z wielu korzyści z którymi spotykają się klienci. Prawdziwym kompendium wiedzy w tym zakresie jest świeżutki raport firmy Linteri, zajmującej się wdrażaniem technologii beaconowej. Powiem szczerze, że raport rozpracowuje temat w bardzo przystępny i ciekawy sposób, a co ważniejsze pokazuje jak w najbliższym czasie będzie przeobrażał się marketing oraz z jakich nowych możliwości marketerzy, a także właściciele i zarządcy powierzchni komercyjnych będą mogli korzystać.

Jakich konkretnie informacji możemy się spodziewać?

  • wyjaśnienie pojęcia Beacon i sposobu funkcjonowania systemu z nim sprzężonego
  • wskazanie podmiotów, które korzystają z technologi mobilnych
  • wskazanie konkretnych przykładów wdrożeń systemów mobilnych i korzyści z nich płynących
  • określenie mierników możliwych do uzyskania dzięki technologii
  • wskazówki dotyczące dobrych i złych praktyk
  • odniesienie do licznych badań i raportów
  • omówienie połączenia danych online i offline oraz retargeting przekazu reklamowego
  • pokazanie wyników kampanii z użyciem Beaconów
  • omówienie trendów na 2016 rok

.http://www.marketing.silesia.pl/files/100/2016_mobile_w_realu_raport.pdf
Myślę, że jest to niezbędna lektura dla każdego, kto odpowiada za marketing i sprzedaż w punktach takich jak: centra handlowe, sieci sklepów, hotele, lotniska, muzea, obiekty sportowe, uczelnie. Raport możecie bezpłatnie pobrać pod tym linkiem: Klik!
Definitywnie warto 😉
i Nie dlatego, że objęłyśmy go patronatem medialnym, ale dlatego, że ta technologia jest genialna (zwiększenie efektywności wykorzystania budżetu marketingowego i jednocześnie sprzedaży), a poniższa publikacja dobrze to uświadamia.

„Mobile w realu. Cyfrowe narzędzia komunikacji w świecie fizycznym” -Linteri
„Mobile w realu. Cyfrowe narzędzia komunikacji w świecie fizycznym” -Linteri

Tags : beaconcyfrowe narzędziaIoTkomunikacja offlinekomunikacja onlineraporttechnologie mobilnetrendy rok 2016wifi
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.