close
kobiecy_aspekt

Przekaz wielu reklam skierowany jest do kobiet. W większości przypadków jest to spowodowane tym, że produkt jest przeznaczony do użytku przez kobiety (tak jak np. tusz do rzęs), bądź też wersja danego produktu ma przyciągnąć płeć piękną (np. nowy model samochodu w wersji kobiecej).

Niestety, nie jest zaskoczeniem to, że reklamy środków czystości skierowane są wyłącznie do kobiet. Mało kto zastanawia się nad wizerunkiem kobiety przedstawianym w reklamach. Ładna lecz głupiutka, trzeba jej wytłumaczyć w czym tkwi jej problem i w oczywisty sposób uratować ją z opresji odpowiednim produktem.

Gdy myślę o reklamie skierowanej do kobiet mimowolnie, a już na pewno nie z przyjemnością, przypominam sobie reklamę Always „Tip top”.

Wydaje się, że nie jest to reklama najbardziej udana. A może jednak? W sieci pojawiło się mnóstwo jej przeróbek, wersji z tłumaczeniami a Always ogłosiło nawet konkurs… na najlepszą wersję tej reklamy nagraną przez fanów. Tego już chyba zbyt wiele. Mimo wszystko, zdecydowaną zaletą tej reklamy telewizyjnej jest to, że w Internecie zmieniła się w prawdziwy viral, wydaje się nawet, że niezamierzenie.

Badanie przeprowadzone przez dom badawczy Maison, Interactive Research Center i agencję Buzz Media wskazują, że co drugi użytkownik Internetu pamięta reklamy skierowane do kobiet. Ponad 30% użytkowników portali społecznościowych pamięta reklamy marek modowych, kolejnych 18% marek kosmetycznych i nawiązujących do urody. Kolejne miejsca zajmują ex aequo technologie i komunikacja oraz alkohole z wynikiem 6,9%.

Dla przeciwwagi obejrzyjmy reklamę skierowaną do kobiet, w której produkt przeznaczony jest dla mężczyzn.

Czyż nie efektywnie oraz efektownie zarazem? Ta reklama również doczekała się wielu wersji i przeróbek, ale tutaj przyznać trzeba, że to reklamodawca był twórcą większości z nich, a wszelkie działania były jak najbardziej zamierzone.

Jak to więc w końcu jest z tą reklamą skierowaną do kobiet? Jak widać nie tylko reklamy środków higieny intymnej oraz środków czystości można do nich adresować. W większości przypadków reklamy wyglądają w taki, a nie inny sposób, ponieważ mimo wszystko są skuteczne. Rynek weryfikuje zarówno produkty jak i przekaz reklamowy.

Na koniec natomiast prześmiewczo o różnicach między reklamami skierowanymi do kobiet i mężczyzn z brytyjskiego programu „That Mitchell and Webb Look” nadawanego w BBC 2.

Tags : alwaysbbc 2kobietymitchell and webb lookold spicereklamatip top
Roman Witalis

The author Roman Witalis

przenikliwy analityk życia codziennego, czempion sceptycyzmu i posiadacz ciętego języka.