close
9 dobrych książek

Zeszłoroczny #Blackfriday okazał się dla mnie zgubny. Był jak katalizator, który uruchomił we mnie potrzebę kupowania bez wyznaczenia wyraźnego progu. Zwyczajnie nie sposób było wybrać, kiedy wszystko wydawało się tak samo istotne.

9 książek, 3 audiobooki i ponad 600 zł na minusie 🙂

Właściwie to 10, bo kupując prezenty niefortunnie zajrzałam jeszcze do Empiku… (a skoro bieda miała zapukać do mych drzwi, to zaprosiłam ją z szeroko otwartymi ramionami)

Sprawdziwszy na własnej skórze warianty zakupowe, chciałabym Wam polecić te, z których jestem zadowolona i które przyprawiają o przyjemny brak gotówki w portfelu.

Skorzystałam z dwóch ofert: Pierwsza – korzystna cenowo, która daje możliwość zakupu książek w dużo niższej od konkurencji cenie. Druga – dość droga, która oferuje szereg wartościowych tytułów, często niedostępnych w Polsce.

Pierwsza, czyli Aros.pl, to dyskont książkowy, z którego dość często korzystam, żeby zamówić kilka książek za jednym razem. Niższe od kilkunastu do kilkudziesięciu procent tytuły zachęcają do składania hurtowych zamówień. Rachunkiem końcowym na moim koncie pojawiły się tytuły jak:

  1. Siła Nawyku, Charles Duhigg – genialna pozycja tłumacząca istotę działań nawykowych w których wyłączamy świadome myślenie i działamy odruchowo. Z książki dowiecie się dlaczego tak łatwo wrócić do palenia, czemu szampon się pieni, a pasta do zębów pozostawia przyjemne mrowienie w ustach i jak Procter & Gamble doprowadziło do zdobycia milionowych zysków z upadającego projektu odświeżacza do powietrza Febreze. Książka odpowiada na pytanie dlaczego tak trudno zrealizować swoje postanowienia, przebudować swoje nawyki i wrócić do starych zwyczajów. Dlatego polecam ją każdemu, kto chce zrozumieć lepiej swoje zachowania i skuteczniej na nie wpływać.
  2. Potęga Podświadomości, Joseph Murphy – książka, którą już dawno miałam w planach przeczytać (i nadal mam). Nadrzędna ideą tej publikacji jest przeświadczenie o ogromnym wpływie wyobraźni i sposobu myślenia na życie człowieka. Przeczytawszy skrawki ulegam obawie, że autor jest nieco szaloną postacią, natomiast nadal jestem zainteresowana tym, co ma do powiedzenia. Jako człowiek dalece przewidujący konsekwencje swoich zachowań chciałabym wyciągnąć dla siebie lekcję na temat takich projekcji.
  3. Szczęśliwszy o 10 %, Dan Harris – prawdziwa historia dziennikarza amerykańskiej stacji telewizyjnej ABC News, który dostaje ataku paniki na wizji, co staje się punktem krytycznym w jego życiu. Od tamtej pory poszukuje rozwiązania na uspokojenie głosu w swojej głowie i pozbycie się swoich lęków. Sceptycyzm i pragmatyczna postawa sprawiają, że bohater bardzo ostrożnie podchodzi do wszelkich rozwiązań. Jednakże po licznych eksperymentach i zbieraniu doświadczeń przekonuje się, że trening uważności jest rozwiązaniem, którego szukał. Zabawna i inteligentna historia przedstawiająca zmianę – od opozycjonisty poprzez gorliwego zwolennika medytacji. Polecam wszystkim, tym, którzy, jak ja – nie mogą zmobilizować się, żeby zainwestować swój czas w tę dziedzinę swojego życia.
  4. Harry Potter i przeklęte dziecko, wielu autorów dalsza historia życia Harrego Pottera napisana w formie scenariusza. Niestety fabuła nie jest szczególnie oryginalna – Rowling wykorzystała „efekt motyla”, czyli motyw podróży w czasie, które przyczyniają się do pogarszania sytuacji za każdym razem. Natomiast jeżeli szukacie oderwania się od tematów zawodowych, a nie jesteście magiem, możecie próbować. 😉

Amazon.de to niemiecki oddział globalnej marki, w której możemy dostać specjalistyczne bestsellery. Co ciekawe, dostawa jest darmowa, więc nie przepłacamy zamawiając pojedyncze tytuły.

  1. Everybody Writes, Ann Handleyto bestseller specjalistki z zakresu tworzenia i zarządzania kontentem. Świetnie napisana pozycja z praktycznymi wskazówkami na temat tego, w jaki sposób tworzyć by przyciągać uwagę czytelników. Autorka poddaje w wątpliwość wyuczone w trakcie edukacji porady i wskazuje na reguły, które rządzą scyfryzowanym światem. Ann w centrum swojego zainteresowania stawia czytelnika wraz z jego potrzebami, kierując się zasadą:
    .

    Don’t tell me who You are, tell why You matter to me.

  2. Content Inc, Joe Pulizzi – opracowanie na temat tego jak zbudować zaangażowanie wokół marki poprzez interesujący kontent. Autor wskazuje na shift w sposobie dotarcia do klienta – najpierw budujemy społeczność, a dopiero później wplatamy w to produkt. Co ciekawe, na rynku możemy spotkać się z takimi rozwiązaniami np. wśród blogerów, którzy coraz chętniej sprzedają nie tylko powierzchnię reklamową innym markom, ale również swoje produkty. Klarowna, praktyczna i konkretna książka, która na bazie doświadczeń autora, przekazuje wiedzę na temat modelu biznesowego opartego na tworzeniu treści.
  3. Growth Hacking, Ryan Holiday – opracowanie poruszające zagadnienie wykorzystywania alternatywnych metod marketingowych do ściąganie użytkowników na stronę danego produkty czy usługi. Książka podaje przykłady gigantów jak Facebook, Dropbox, AirBnb, które nie wydawały budżetów na billboardy, spoty telewizyjne czy informacje prasowe, a jedynie hackowały zwyczaje internautów wykorzystując społecznościowy charakter mediów. Książka niezbędna dla każdego marketingowca, który chce w pełni wykorzystywać potencjał viralowy sieci.
  4. SEO 2017, Adam Clarke niestety póki co, odłożyłam książkę w kąt. O pozycji tej możemy jednak przeczytać, że zawiera dużo praktycznych porad w zakresie optymalizacji poczynając od podstawowych kroków poprzez bardziej zaawansowane techniczne aspekty SEO. W dobie ciągłych zmian i powtarzania zasłyszanych informacji – warto sięgnąć po rzetelną wiedzą, przekazaną przez certyfikowanego przez Google specjalistę z bogatym doświadczeniem na koncie.
  5. Mobile App Marketing and monetization, Alex Genadinik – niestety skusiłam się na tańszą opcję “paperback” – czyli broszurowy skrót, który był dla mnie napisany dość infantylnym językiem. Ponadto w książce zawarte były powierzchowne informacje, z których nieliczne wywołały we mnie efekt “AHA”. W każdym razie tom miał przekazywać informacje z zakresu promocji aplikacji i zdobywania lojalnych użytkowników, których zachowania mają przełożyć się na zwrot z inwestycji. Nigdy więcej opcji “Paperback”.

Wydając wtedy kasę poddałam się niejakiemu konsumpcjonizmowi. Nie spełniłam jednak swoich zachcianek, o których dziś bym już nie pamiętała. Postanowiłam skupić się na rzeczach istotnych i zainwestować w wiedzę.

Co ważniejsze, mocno wzięłam sobie do serca cytat Goethego, który zawsze mi się przypomina, jeżeli nie do końca jestem zadowolona z obecnego stanu rzeczy:

Jeżeli chcesz mieć więcej, musisz najpierw być kimś więcej.

Polecam wydawanie pieniędzy.
Na książki oczywiście 😉

Mam nadzieję, że w powyższej liście znajdziecie kilka przydatnych i dla siebie tytułów.

 

 

Tags : 10 najlepszych książek biznesowychAmazon.deAros.plhurtownia książekinspiracje książkoweksiązki marketingowesamorozwój
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.