close
perfect_14_content

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego wizerunek kobiety w mediach tak mocno się odrealnił? Perfekcyjna skóra, wychudzony tyłek, brak biustu, wybielony uśmiech przyklejony do twarzy – to tylko część wyróżników należących do „must have” reklamy.

Jesteśmy tak mocno przyzwyczajeni do stereotypu Barbie, że obraz normalnej kobiety staje się sensacją.
Smutne?
Prawdziwe.

Bardzo dobrze uwydatniła to kampania angielskiej organizacji Sport England This Girl Can, która stała się viralem i w krótkim czasie osiągnęła kilka milionów wyświetleń. (szerszy opis: tutaj)

Co stanowi o sukcesie tej realizacji?

Przede wszystkim, w spocie nie spodziewamy się obrazu człowieka bez wyidealizowania. Na co dzień oglądamy mocno skorygowany obraz „piękna”, zatem wyróżnikiem jest pokazanie normalności. To normalność przyciąga naszą uwagę i nie pozwala przejść obojętnie wobec przekazu.

Cieszę się, że powstają kampanie, które pokazują siłę, motywują i nie przekłamują rzeczywistości. Z drugiej strony zasmuca fakt, że obraz normalnego kobiecego ciała jest czymś niespotykanym i wyjątkowym na miarę virala. Samo określenie w świecie mody „plus size” świadczy o nadprogramowości rozmiaru. A nie powinno.

Moja znajoma spekulowała w jednej rozmowie w następujący sposób – styliści, projektanci, to często osoby homoseksualne, które wybierają modelki o posturze kilkunastoletniego chłopca ze względu na swoje preferencje seksualne. I wiecie co? Coraz bardziej zaczynam wierzyć, że tak jest.

pureella.com
pureella.com

Niewątpliwie powstaje coraz więcej reklam z udziałem kobiet, które nie mieszczą się w kanonach piękna (DoveH&M). Nadal jednak stanowią one niszę i egzotykę, wywołując spore zamieszanie w mediach.

Przeszukując temat, prócz kilku reklam, natknęłam się na świetny trailer filmu A Perfect 14który pokazuje kulisy zawodu modelek o bardziej krągłych kształtach. I który warto obejrzeć.

Jestem estetką i lubię piękno. Podziwiam piękne kobiety i wyćwiczone ciała. Widzę jednak, że popadanie w skrajność tak pochłonęło naszą uwagę, że zapomnieliśmy jak wygląda rzeczywistość.

Polecam kampanie This Girl Can i polecam zastanowić się nad wykreowanym przez nas światem, w którym normalność urasta do rangi virala.

Tags : A Perfect 14kampania społecznakobiece ciałoplus sizeThis Girl Canviral
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.