close
ikona2

Nasz wszechświat się interaktywizuje. Coraz więcej wynalazków z użyciem nowych technologii sprawia, że nasze życie staje się łatwiejsze, szybsze, bardziej wirtualne. Super-nowoczesne substancje modyfikujące właściwości produktów, rozszerzona rzeczywistość, wszechobecna komunikacja rozprzestrzeniająca się z szybkością mrugnięcia oka to rzeczy, które są obok nas i które wpływają na sposób funkcjonowania. Wpływają coraz bardziej.

Choć na razie możemy sobie myśleć, że na co dzień nie korzystamy z tak wysublimowanych technologii, jak zaraz Wam pokażę, to jednak jest to kwestią czasu. Ja sama używając starej Nokii, co można nią było dokonać samoobrony rzucając napastnika w potylicę, nie sądziłam, że przerzucę się na telefon, który wie więcej ode mnie i często ułatwia mi życie za pomocą różnych aplikacji. A przecież jeszcze 4 lata wstecz zjawisko owe było rzadkością, a nie codziennością. (Kto z Was nie ma smartfona ręka w górę).

Wierzę więc, że niedługo większość operacji związanych z komputerami będzie wykonywanych głosowo, śledząc nasze ruchy i przy minimalnym wysiłku. Dziś zasypię Was wynalazkami, które wywołują u mnie spazm ekscytacji (Świat nauki w przeciwieństwie do świata polityki nie posługuje się zasłonami dymnymi, tylko bardziej rzetelnym obrazem, który można organoleptycznie zbadać, oczywiście w moim mniemaniu. Matriksa nie uwzględniłam. <Stąd te emocje>). Wynalazki te pokazują, w jakim kierunku zmierzamy.

Wiem, że jesteście przyzwyczajeni do max. minutowych filmików. Te są trochę dłuższe, ale obejrzenie nawet minuty jest wystarczające, żeby wiedzieć, co w trawie piszczy.

http://vimeo.com/59231624

 

Takie zmiany wpływają również na marketing. Skoro mamy coraz więcej narzędzi do dyspozycji i technologii, które możemy wykorzystać, to zamiany muszą się zadziać. Ostatnio możemy podziwiać prawdziwy wysyp kampanii reklamowych, które wykorzystują nowe technologie. Część już opisałam w poprzednim artykule, dlatego przedstawię kilka przykładów, których jeszcze nie było u nas na stronie.

https://www.youtube.com/watch?v=cURecvj0flM

Z pewnością interakcja to coś, co się ludziom podoba, co ich zaciekawia i zapada w pamięć. Zwykły billboard jest nudny: nie rusza się i nie rozmawia z nami (najczęściej). Skoro technologia jest coraz bardziej powszechna i osiągalna, to zapewne kampanie również będą coraz bardziej interaktywne.

A przynajmniej powinny być.

Co chciałam pokazać? Że idziemy do przodu i to w szybkim tempie. Że agogika tego przemieszczenia wpływa na świat marketingu.

PS. Aż strach się bać co będzie następne. Może coś, co myślami pozwoli nam zmaterializować życzenia...? Co myślicie? ;)

Tags : interaktywna rzeczywistośćinteraktywne kampanieinteraktywne wynalazkimarketing interaktywnyrozrzerzona rzeczywistość
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.