close
konferencjao

Cześć!

Na konferencję I ❤ Marketing jechałam z przeświadczeniem, że choć prelegenci zainspirują mnie do podjęcia nowych aktywności marketingowych to jednak poruszą dobrze znane mi już wcześniej tematy. Po uczestniczeniu w wielu tego typu imprezach stałam się chyba sceptykiem konferencyjnym, który ma już założone filtry na hasła takie jak: „mamy rok mobile”, „social media to ważne medium komunikacji z klientem” czy „Content is King”. Miło jest się jednak pozytywnie zaskoczyć, a tak właśnie czułam się po konferencji I ❤ Marketing, która odbyła się 25 października w Warszawie. Sprawdźcie moją relację z tego eventu 🙂

Przemyślana lokalizacja

Wydarzenie odbywało się w Złotych Tarasach, a więc w idealnym miejscu dla wszystkich przyjezdnych, którzy w dniu konferencji musieli z rana wybrać się do stolicy. Sam event zlokalizowany został w Multikinie, co od początku stanowiło dla mnie duży plus, gdyż zwyczajnie lubię przyswajać treści z kinowego ekranu.

Błyskotliwy host i Pani Rysownik

Impreza prowadzona była przez Macieja Kautza, którego znałam już wcześniej z audycji „International Poznań”, prowadzonej w polskim radiu Merkury. Podczas I ❤ Marketing Maciej okazał się świetnym hostem, który śmiało nawiązywał interakcję z prelegentami, próbując przy okazji zrozumieć rozległy i nieco skomplikowany świat marketingu 😉

Moją uwagę przykuła również dziewczyna w czerwonej sukience, która starała się w graficzny sposób przedstawić treści prezentowane przez prelegentów. Jak się później dowiedziałam, była to Agata z Draw The Words, którą doceniam za pomysłowość, a także stałe skupienie podczas wszystkich wystąpień. Sprawdźcie zresztą sami!

rysownik

 

Charyzmatyczni mówcy i eksperci w swoich dziedzinach

Z pewnością mocny punkt konferencji stanowili zaproszeni eksperci, którzy występowali podczas wydarzenia. Już przed konferencją ucieszyłam się, że będę mogła posłuchać znanej z merytorycznych wystąpień Natalii Hatalskiej, charyzmatycznego Michała Sadowskiego czy doskonałego storytellera Pawła Tkaczyka. Wiedziałam, że wspomniani prelegenci mnie nie zawiodą, jednak byłam również bardzo ciekawa innych ekspertów, którzy pojawili się w agendzie eventu.

Dopracowane prezentacje

Na I ❤ Marketing poziom prelekcji był wyrównany i zarazem bardzo wysoki. Prelegenci zadbali bowiem nie tylko o meteorytykę swoich wypowiedzi ale również o sposób prezentowania treści i komunikowania się z uczestnikami konferencji. Podczas prezentacji nie brakowało więc inteligentnych żartów, humorystycznych anegdot czy interakcji z publicznością, która nie tylko została proszona o  wstawanie z miejsca na czas robienia selfie ale również była angażowana przez wielu prelegentów podczas merytorycznej części ich prezentacji 🙂 Przygotowałam  też swoją własną listę Top 5 najlepszych wystąpień, która nieco odbiega od listy zwycięzców wybranych przez wszystkich uczestników konferencji 🙂

  1. Maciej Lewiński.

Maciej podbił serce publiczności tematem związanym z Google Analytics, który umówmy się, nie należy do najbardziej emocjonujących zagadnień w marketingu 🙂 Maciej w 6 punktach omówił funkcjonalności GA, a także narzędzia, które mogą być pomocne w lepszej analizie danych z naszej strony WWW. Przedstawił m.in. rozwiązania takie jak: Hotjar czy Crazy Egg, które dzięki zastosowaniu map ciepła pozwalają śledzić zachowania użytkowników na WWW. Oszczędnym uczestnikom konferencji czyli tzw. Poznaniakom 😉 Maciej przedstawił również darmowe narzędzia posiadające dokładnie te same funkcjonalności, a wśród nich wymienił m.in. Yandex Metrica, Ptengine czy Labsmedia. Prelekcja Macieja nie tylko nafaszerowana została użyteczną wiedzą ale również w humorystyczny sposób obrazowała problemy związane z analizą danych na WWW, podsumowując je jednym acz bardzo wyrazistym słowem #ch.jnia 😉

  1. Maciej Wróblewski

Tematy związane z video marketingiem i platformą YouTube interesują mnie od dłuższego czasu dlatego ta prelekcja od razu przykuła moją uwagę. Maciej nie miał łatwego zadania na konferencji – jego wystąpienie było ostatnie i zamykało całą 8 godzinną część prezentacyjną na I ❤ Marketing. Dał jednak radę i nie tylko podzielił się ciekawymi zagranicznymi i polskimi przykładami kanałów na YouTube, takimi jak chociażby Studio Tymbark czy Gadanie o Dupie Marynie ale pokazał też jak zacząć i zaplanować przygodę z tym serwisem.

  1. Madziej Budzich

Maciej Budzich znany też wielu osobom jako Mediafun opowiadał o sztuce tworzenia atrakcyjnych prezentacji. Maciej w swoim wystąpieniu skupił się na rozwiązaniach jakie możemy zaadaptować w standardowych prezentacjach wykonanych w programie PowerPoint. Podkreślał wartość video w prezentacjach, które jednak nie powinno trwać dłużej niż 1 minutę. Zwrócił również uwagę na fakt, że video może skutecznie odciągnąć uwagę odbiorców od treści przedstawianych przez prelegenta, dlatego warto zamieścić je we właściwym momencie prezentacji. Spodobało mi się również, że nie przeceniał roli narzędzia Prezi w tworzeniu prezentacji, a wręcz dodał, że program nie nadaje się do każdego tematu, a także wymaga dokładnego przemyślenia ciągu logicznego prezentacji.

bydNatalia Hatalska

4. Natalia Hatalska

Prezentacja Natalii dotycząca niestandardów wypełniona została przykładami ciekawych kreacji marketingowych i najnowszych trendów technologicznych. W swojej prelekcji Natalia podkreśliła, iż w przypadku niestandardów nie należy myśleć medium w jakim zaprezentowana zostanie kampania, a raczej potrzebami jej odbiorców. Odwołała się również do najnowszych trendów technologicznych, takich jak #MakeTechHuman (technologia w służbie człowieka) czy #HyperReality, który łączy rzeczywistość fizyczną ze światem online. Przykładem takiej kreacji jest Survival Billboard firmy Microsoft – zwycięska kampania z tegorocznego konkursu reklam Cannes Lions. Survival Billboard związany jest również z kolejnym trendem #PhysicalExperience, w którym to użytkownicy nowych technologii nie tylko oczekują wysokiej jakości obrazu ale również chcą na własnej skórze poczuć i przeżyć to, co ma miejsce w świecie online. Sprawdźcie sami!

 

  1. Katarzyna Dworzyńska

Pomimo, że Katarzyna nie znalazła się w gronie zwycięskich prelegentów I ❤Marketing, jej prezentacja zawierała masę ciekawych wyników badań, a także przemyśleń dotyczących aplikacji mobilnych. Prelegentka podkreślała rolę proximity marketingu w działaniach reklamowych, który zakłada dostarczenie komunikatu marketingowego w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie. Zwróciła tym samym uwagę na fakt, że nie tyle treść reklamy ale jej właściwe dopasowanie do aktualnej lokalizacji odbiorcy, a także jego bieżących aktywności, jest kluczem do zainteresowania użytkownika. Katarzyna zakończyła swoją prezentację hasłem „Context is the queen with proximity marketing as the queen”, a mnie ucieszyło, że od Kasi dowiedziałam się czegoś nowego, co wybiega poza dobrze już wszystkim znane hasło „Content is King” 😉

Zgrywalizowana konferenca

Organizatorzy wydarzenia udostępnili uczestnikom specjalną aplikację, za pośrednictwem której mogli oni ocenić z osobna każde wystąpienie. W gronie wygranych znaleźli się:

  1. Maciej Lewiński
  2. Michał Sadowski
  3. Jakub Cyran
  4. Tomasz Miler
  5. Monika Czaplicka
  6. Kamil Bolek
  7. Natalia Hatalska
  8. Cezary Lech
  9. Maciej Wróblewski

Każdy z wyżej wymienionych prelegentów wykonał kawał dobrej roboty, choć w tej edycji konferencji wybór najlepszej prelekcji był wyjątkowo trudny ze względu na wysoki poziom wszystkich prezentacji.

To sum up

Jesienna edycja konferencji I ❤ Marketing okazała się wydarzeniem kompletnym, w którym nie tylko prelegenci ale i organizatorzy spisali się na medal. Podobał mi się też fakt, że organizatorzy w śmiały sposób zaadaptowali nieznane mi wcześniej rozwiązania technologiczne takie jak aplikacja mobilna do grywalizacji i oceny prelegentów czy możliwość udziału w transmisji online z wykorzystaniem technologii 360°.

Jedyny drobny minus konferencji stanowiła 50 minutowa przerwa obiadowa, która z powodu rozciągnięcia prezentacji została jeszcze bardziej skrócona. Jak na 800 uczestników wydarzenia to niestety za krótki czas, aby spokojnie zjeść i chwilę odpocząć po intensywnym przyswajaniu wiedzy. Dla mnie jednak najważniejszy element stanowiły same prezentacje, których organizacja realizowana była w sprawny i ciekawy sposób. Niestety nie mogę tego samego powiedzieć o Kongresie Online Marketingu, który prowadzony był dość chaotycznie.

Już teraz w social media pojawiła się informacja, iż kolejna edycja I ❤ Marketing odbędzie się między 1-2.03.2017 i będzie trwała dwa dni! Pierwszy dzień poświęcony zostanie ogólnej tematyce marketingowej, drugi dotyczył będzie mediów społecznościowych 🙂 Więcej informacji na temat eventu znajdziecie pod linkiem:  https://www.facebook.com/events/672716422908967/  

I ❤ Marketing – nie żegnam się więc z Wami i widzimy się w marcu!

 

ma

Tags : eventy marketingoweI Love Marketing konferencjaI ❤ Marketing konferencjakonferencja marketingMaciej BudzichMichał SadowskiMonika CzaplickaNatalia HatalskaPaweł SalaPaweł Tkaczykwydarzenia marketing
Joanna Wojciak

The author Joanna Wojciak

koneserka sztuki, wulkan energii i kreatywnych pomysłów, ciekawa świata i nowych wynalazków marketingowych