close
the invite

Facebook jest narzędziem, który daje możliwość dotarcia do ogromnej liczby ludzi. Jest to przyczyną powstawania kampanii dedykowanych pod tę platformę. Zagraniczne kreacje mogą stanowić przykład świetnego połączenia możliwości Facebooka z przesłaniem kampanii.

Pierwszym przykładem jest aplikacja “Invite” stworzona przez Heinekena.

Następnie absolutnie genialna kampania uświadamiająca Alzheimer Nederland.

Na koniec kampania Orbis “Trade Away Darkness”.

Wszystkie powyższe akcje świadczą o możliwości wykorzystania narzędzi jakie daje Facebook by uwypuklić przesłanie marki.

Statystyka jasno wskazuje, że potencjał Facebooka w Polsce jest znaczny.

17,99 mln społeczeństwa polskiego, czyli prawie 60% korzysta z Internetu.[1] Ok. 9.9 mln internautów to użytkownicy Facebooka[2]. Teoretycznie Facebook daje możliwość dotarcia do 55% osób korzystających z Internetu.

W natłoku zadań i  “realizowania harmonogramu” zapomina się, że narzędzie ma wspierać koncept i przede wszystkim być spójne z przesłaniem marki. Zwyczajnie brakuje na to czasu. Warto zatem zatrzymać się na chwilę, spojrzeć z dystansu i zastanowić się w jaki sposób wykorzystanie narzędzi wskaże główną wartość, którą należy uwypuklić.

 

Tags : Alzheimer NederlandFacebookheinekenInvitekampanie na Facebookuliczba internautów w Polsceliczba osób na FB w PolsceOrbisTrade away darknesswykorzystanie narzędzi na Facebooku
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.