close
cre

Zastanawialiście się kiedykolwiek co jest sekretem najlepszych kampanii?

My też.

Często procesy związane z produkowaniem przedsięwzięć promocyjnych opierają się na pracy podmiotu zlecającego i rzeźbiącego. Pomijając fakt, że często brakuje czasu na zastanowienie się nad briefiem i poprawne jego skonstruowanie, nie ma również czasu na część kreatywną. (Celowo użyłam słowa „rzeźbienie” ponieważ wykonywanie czynności bez wcześniejszego koncepcjonowania bardziej kojarzy mi się z cyklem fabrycznym).

Gdy wyobrażam sobie proces kreatywny, w mojej głowie pojawia się następujący obraz: na bazie zgromadzonych informacji siadam sama ze sobą (często dzierżąc w dłoniach białą kartkę i długopis), i kminię. Szukam skojarzeń, metafor, obrazów, zastanawiam się nad efektami jakie ma wywoływać kampania, szukam wszystkiego co może się przydać.

Ostatnio rozmawiałyśmy z Rubi o tym, że brakuje kreatywnych pomysłów, że przytłoczeni harmonogramem pracy nie dajemy sobie czasu na popłynięcie z myślami. Chciałyśmy udowodnić, że podarowanie sobie chwili zastanowienia może dać dużo lepsze efekty niż rzeźbienie w biegu i że można stworzyć coś na przewrotnym pomyśle.

Dlatego chcemy zmierzyć się z nową inicjatywą. Będziemy tworzyć koncepty kreatywne na zadane przez siebie (lub Was) tematy.

Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że wiele zależy od dobrej woli oraz świadomości podmiotu dla którego tworzymy. Wchodząc w ten temat należałoby poruszyć sferę negocjacji i wzajemnych relacji, a nie na tym chcemy się skupić dziś.

Ze względu na brak wysublimowanych umiejętności graficznych (co jest dodatkową trudnością) będziemy musiały zastosować się do zasady

good design is as little as possible

Przecinając wstęgę – chciałabyśmy przedstawić Wam dwa pierwsze koncepty kampanii społecznych

  1. Problem otyłości przedstawia @Wolsky
    .
    disabled-03
    .
  2. Problem uzależnienia od papierosów przedstawia @Rubi

 .

papieros-03

.
Kolejne będziecie mogli znaleźć w zakładce CONCEPTS, do śledzenia której serdecznie Was zapraszamy.

Zostawiajcie w komentarzach tematy, które chcielibyście żebyśmy przedstawiły, a być może pojawią się w kolejnych realizacjach. I pamiętajcie All rights reserved!

Tags : inicjatywa kreatywna Marketingwpigułcekoncepcje kreatywneproces twórczyRubi&Wolski plakatytworzenie kampanii
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.