close
blog conference 2016

Ostatnio zrozumiałam prawdziwą głębię hasła NIKE: just do it. Dużo myślimy o tym, co robić i jak, zamiast robić.

Popadłszy w delikatny marazm i rutynę, którego nigdy wcześniej w życiu nie zaznałam (zawsze pod prąd i pod górkę), powiedziałam stop: zrób coś, sprawdź, zainspiruj się. Z silnym postanowieniem powrotu na właściwe tory zaczęłam wyszukiwać konferencje, szkolenia, studia. Znalazłam 2 ciekawe eventy w czerwcu: Blog Conference w Poznaniu oraz Emarketingday w Katowicach, na których postanowiłam zawitać. Zanim napiszę kilka słów o wydarzeniach dokończę moją refleksję na temat claimu NIKE. Obserwując prelegentów konferencji, zadałam sobie pytanie: czym tak właściwie się różnimy? I znalazłam odpowiedź. Oni próbują, działają, robią, a ja zaplątałam się w myśleniu o robieniu. Dlatego zainspirowana, nie tylko wiedzą, ale też określonym stylem postępowania, wdrażam plan naprawczy: just do it.

Wracając na ziemię, chciałabym napisać kilka słów o:

BLOG CONFERENCE POZNAŃ

To spotkanie dla społeczności blogerskiej, którego celem jest szerzenie 3 podstawowych wartości: praktyka, etyka, jakość. Choć z dystansem podchodzę do tego typu wydarzeń, tym razem muszę powiedzieć – well done. Zamiast wzajemnego posypywania się brokatem (czego raczej się spodziewałam) mogłam posłuchać o doświadczeniu, wzlotach i upadkach. Blogerzy z własnej perspektywy opisywali swoją działalność i drogę jaką musieli pokonać w dochodzeniu do określonych rezultatów. Choć muszę przyznać, że pogoda i chłopak (pozdrawiam Kochanie 🙂 ) sprawili, że zawitałam na konferencji dopiero w drugim dniu i tak udało mi się wyłapać kilka wartościowych myśl.

PANEL Czy blog to przeżytek? z udziałem Pawła Opydo, Joanny Pachla, Kasi Kędzierskiej, Joanny Glogaza oraz Moniki Czaplickiej traktował o tym, jakie narzędzia pozwalają efektywnie komunikować się z użytkownikiem i czy w świetle zmian powinniśmy podążać za trendami. Choć przez chwilę wywiązała się gorąca dyskusja (paneliści potrafili dobitnie w wyrażać swoje niezbieżne poglądy), na temat wykorzystywania, czy też nie, nowych platform do komunikacji, wszyscy zgodzili się co do jednej kwestii: to twórca i charakterystyka jego twórczości powinna być w centrum. Choć istnieje głębokie przekonanie o tym, że każda jakościowa treść obroni się bez względu na narzędzie, którym jest dystrybuowana, to niewątpliwie zmiany wpłyną na sposób konsumowania treści. Użytkownicy korzystają ze Snapchata, z You Tuba, przez co zmienia się też model kontaktu z odbiorcami na bardziej multimedialny. Paweł Opydo słusznie zauważył, że możemy to ignorować, zamknąć oczy i stwierdzić, że świat pozostanie taki sam, albo wziąć sprawy w swoje ręce i posurfować po fali zmian.

blog conference 2016

Mateusz Krogulec z firmy szeriszeri podał kilka wskazówek jak współpracować z agencjami lub bezpośrednio z klientem tak, żeby nie doprowadzać do wzajemnej frustracji. Choć został ostro zaatakowany w zakresie rozliczania zrealizowanych kampanii #pokutazagrzechywszystkich (agencja>bloger), uważam że człowiek jest „swój”. To co udało mi się wyłapać i uważam za przydatne to kilka prostych zasad:

  • zawsze bądź miły dla ludzi – nigdy nie wiesz co aktualnie przeżywają
  • przygotuj wcześniej kilka rozwiązań i propozycji dla agencji z którą współpracujesz
  • bądź proaktywny – wychodź z propozycjami do firm, pisz do nich
  • reaguj szybko – jeżeli otrzymasz maila odpowiadaj w przeciągu godziny.

.
Andrzej Tucholski
 przedstawił swój punkt widzenia w zakresie dochodzenia do clue swojej działalności i klarowania marki osobistej. Opowiadał o swoich doświadczeniach związanych z rebrandingiem i wątpliwościach, które rodziły się po drodze. Głównym przesłaniem Andrzeja dla autorów było nadanie personalnej cechy treściom. Co to oznacza? To, że komunikacja musi odbywać się w sposób uwzględniający osobistą perspektywę, co z mojego punktu widzenia w przypadku np. blogów specjalistycznych może okazać się wyzwaniem.

Michał Szafrański z bloga jakoszczedzacpieniadze.pl opowiadał o narzędziach służących zarabianiu na blogu jak: publikacje komercyjne, współprace z markami, wystąpienia publiczne, produkty własne, szkolenia i podcasty, programy afiliacyjne. Jak zwykle było: konkretnie,szczerze i transparentnie.

Z całego eventu wyszłam z przeświadczeniem o tym, że bloga trzeba mocno personalizować, bo to osoba, która go pisze sprawia, że jest on unikalny.

EMARKTING DAY

Przeczytawszy program emarketingday organizowany przez School of New Media pojechałyśmy wspólnie z Rubi do Katowic. 6 godzin w pociągu, klaustrofobiczne lokum na ul. Rynek 7, dwa piwa na dobry sen, a od rana Miasto Ogrodów Instytucja Kultury.

Cała konferencja była świetnie zakomunikowana w mediach i przyciągała dobrym contentem: konkursy, filmiki z udziałem organizatorów, portale marketingowe z linkiem do konferencji, przejrzyście zaprojektowana strona eventu, zróżnicowany program, niebanalna oprawa muzyczna (występ uczestnika konkursu Chopinowskiego oraz Michała Sadowskiego z zespołem), ściągnięcie znanych specjalistów jak m.in. Monika Czaplicka, Kamil Dziadkiewicz oraz Michał Sadowski. Zastanawiając się jednak nad wrażeniem jakie zostawiła po sobie konferencja, muszę stwierdzić, że mam mieszane uczucia. Definitywnie silnymi punktami były prelekcje, które opiszę poniżej. To co jednak mocno mnie zdziwiło to dwa wystąpienia organizatorów, które miały reklamowy, a nie merytoryczny wydźwięk. Najlepszą wizytówką szkoły jest przedstawienie wiedzy, a nie szkoły, więc korzystniej byłoby contentem zbudować swoją wiarygodność. (w którą oczywiście nie wątpię) Natomiast zdaję sobie sprawę, że do perfekcji dochodzi się testując ;).

Ok przejdźmy do rzeczy, co zostało w mojej głowie?

Ilona Grzywińska – Dyrektor komunikacji Uber, opowiadała o strategii marketingowej firmy. Uber wpisuje wszelkie działania marketingowe w produkt, co oznacza, że kampanie opierają się na aplikacji i budowaniu z nią pozytywnych skojarzeń. Za każdym razem gdy użytkownik wykona jakąś akcję, jest za to nagradzany. Zasada ‚Kliknij w appkę a otrzymasz’ przyzwyczaja użytkownika do korzystania z niej i buduje lojalność. Przykładem przeprowadzonych akcji może być dystrybucja pączków w tłusty czwartek, czy choinek na święta po kliknięciu, a take otrzymanie pieniędzy na przejazd w systemie poleceń.

Michał Sadowski założyciel Brand24 przestawił techniki oraz narzędzia pozwalające na zwiększenie efektywności działań firmy. Bardzo konkretne wystąpienie z dużą ilością „mięsa” i małą ilością filozofowania. Michał podkreślił wagę podejmowania mądrych decyzji w oparciu o analizę danych i testowanie różnych rozwiązań. Dobre poznanie grupy docelowej i upodobań w stosunku do prezentowanych treści przyczynia się do kreowania skutecznego kontentu. Testujcie więc i usprawniajcie na podstawie danych, a nie wiatru w polu. 😉

Emarketingday 2016

Kamil Dziadkiewicz, czyli człowiek, który o wschodzących technologiach wie prawie wszystko, opowiadał o obserwowanych mikrotrendach, które mogą przerodzić się w mega trendy. Słusznie zauważył, że w związku z ograniczeniami Facebooka ludzie zaczynają przenosić się do małych grup dyskusyjnych. Nie chcą aby Facebook im wybierał, które treści się wyświetlą. Silne poczucie decyzyjności i niezależności, doprowadza do tego, że zamknięte przestrzenie staną się bardziej popularne niż neewsfeed Facebookowy – jak wróży Kamil.

Oczywiście mądrych treści było znacznie więcej, powyżej przedstawiłam Wam jedynie zarys tego, co można było usłyszeć. Żeby wiedzieć więcej, musicie bywać więcej 😉

Podsumowując: Konferencje uczą. Choć nie zawsze 100% trafiają w potrzeby słuchaczy, uczą innego spojrzenia, pokazują doświadczenie i zbudowaną przez różne osoby wartość. Dla mnie nawet 1 zdanie z którego później urodzi się milion moich myśli warte jest poświęcenia mojego dodatkowego czasu. Jeżeli mamy okazję wyjścia poza nasz zamknięty świat i nauczenia się czegoś nowego – just do it. To co ja wyniosłam z tych dwóch konferencji (prócz garści ulotek i długopisów 😛 ), to inspiracja proaktywną postawą prelegentów. To postawa, którą zamierzam wdrożyć, od już! 🙂

Tags : Andrzej TucholskiBlogConferenceEmarketingdayIlona GrzywińskaKamil Dziadkiewiczkonferencje 2016konferencje blogerskiekonferencje marketingoweMateusz KrogulecMichał SadowskiMichał SzafrańskiPaweł Opydoprowadzenie blogarelacja z konferencjiSchool of New Mediatrendy w social mediawiedza
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.