close
Know-How

Co jest istotne przy konstruowaniu kampanii, a o czym ciągle zapominamy?

strategia

Nadanie kierunku kampanii reklamowej jest uzależnione od poprawnie skonstruowanego briefa klienta. Dokument ten określa obecną pozycję marki, wyznacza cele, ścieżki realizacji i pożądane rezultaty. Dzięki temu, mamy jasno określone ramy działań i w łatwy sposób możemy zaplanować strukturę podejmowanych kroków.

Brief, który klient przygotowuje na potrzeby agencji reklamowej – stworzenia kampanii reklamowej, można również użyć prowadząc własne przedsiębiorstwo. Odpowiedzi na poniższe pytania pomogą ustrukturyzować działania i w ten sposób ułatwić funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Nawet jeżeli firma nie zamierza outsourcingować kampanii, udzielając odpowiedzi na poniższe pytania nadaje kierunek działaniom. Dzięki temu, zyskujemy, unikając nieefektywnych przedsięwzięć.

5 PYTAŃ PRZY KONSTRUOWANIU BRIEFA[1]


Powyższe pytania pomagają określić pozycję teraźniejszą i przyszłą firmy. Dzięki temu, jesteśmy w stanie wyznaczyć lukę tzn. ile nam jeszcze brakuje do osiągnięcia sytuacji pożądanej. Znamy zatem odległość, którą musimy przebyć by znaleźć się w pozycji, którą sobie wyznaczyliśmy jako cel. Dalszym krokiem będzie wybór sposobu dążenia do celu, czyli wybór rodzajów podejmowanych działań (język komunikacyjny oraz kanały komunikacyjne). Te z kolei, są determinowane przez profil konsumenta.

Oczywiście jest to baza, która powinna dać podstawy do skonstruowania kreatywnego pomysłu, który mówi językiem odbiorcy i przez to trafia w jego gusta.


[1] K. Burtenshaw, N. Mahon, C. Barfoot, Kreatywna Reklama, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007

Tags : kampaniemarketingplanowanie
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.