close
answer-the-public

Oczywiście tytuł nie jest prawdziwy.

Samo narzędzie niczego nie polepszy. Użycie go, stanie się punktem wyjścia do głębszej analizy, rekomendacji i wyznaczenia ścieżek działania.

Prócz Google Analiticsa i plannera słów kluczowych AdWords istnieje szereg narzędzi, które okazują się pomocne przy optymalizacji strony WWW w wynikach wyszukiwania. Dlatego chciałabym się dzisiaj skupić na tych dodatkowych narzędziach, które w gąszczu zmian wprowadzanych systematycznie przez Google, pozwalają na korygowanie swoich działań i wracania na właściwe tory. Bez zbędnych dywagacji, rzeczowo i na temat 🙂

1.Przede wszystkim analizę SEO należy rozpocząć od weryfikacji własnej strony. Szybkość ładowania na rożnych urządzeniach, dostosowanie do urządzeń mobilnych, poprawność opisów poszczególnych atrybutów to kluczowe elementy pod kątem użyteczności dla użytkownika. Google nagradza strony, które są wydajne i przyjazne dla użytkownika, zatem warto taki test przeprowadzić, a następnie popracować nad wskazanymi błędami. Jednym z takich narzędzi jest Think with Google, czy SeoSiteCheckup Score, które listują i oceniają parametry oraz wskazują potrzebne na ulepszenia.

seo-checkup-site.

2. Screaming Frog to crawler stron internetowych, który bada ich strukturę, identyfikując przy tym wszystkie ewentualne błędy. Weryfikacja pozwala na wychwycenie przekierowań 400 oraz 500 oraz 300. Ponadto możliwe jest: sprawdzeni czasu ładowania się poszczególnych podstron, długości tagów, tytułów (H1,H2), meta opisów, meta keywordsów, duplikatów, liczby linków wychodzących, obrazków. Aplikację instalujecie na własnym komputerze, przeklejacie adres url strony, którą chcecie poddać analizie i voilà!
/

screaming frog

.
W zakresie analizy onsite dostępnych jest wiele narzędzi, których rekomendacje możecie znaleźć pod tym linkiem: click! Większość z nich dostępna jest w abonamencie miesięcznym, jednakże firmy oferują możliwość darmowego przetestowania w określonym czasie.

3. Kolejnym ważnym elementem jest posiadanie aktywnych linków. Narzędzie Broken Link Check pozwala na wychwycenie wszystkich niedziałających linków, wylistowaniu ich i podaniu źródła. Reszta pracy należy do Was 😉

Bad links Checker

4. Istotnym elementem jest również zdobywanie linków zewnętrznych, prowadzących do naszej strony. Przykładem ciekawego rozwiązania może być platforma HARO łącząca specjalistów z danej dziedziny oraz dziennikarzy popularnych tytułów. Istotą takiego rozwiązania jest nie tyle zdobycie pojedynczej wzmianki w artykule, co wartościowego linka od platformy cieszącej się zaufaniem jak New York Times czy Mashable (TrustRank), co przekłada się na zwiększenie zaufania do naszej strony w „oczach” Google.

Haro.

5. Buzzsumo to narzędzie pozwalające na analizę potencjału medialnego w Social Mediach ze względu na wyszukiwane słowa kluczowe, domenę czy też siłę wpływu influencerów. Mierzone są różne parametry – od ilości share’ów w poszczególnych SM, po autorytet strony, liczbę followersów czy zaangażowanie użytkowników. Filtrowanie ze w oparciu o rodzaj treści może odbywać się za pomocą takich parametrów jak czas publikacji czy format treści (artykuł, inforagrafika, video), filtrowanie ze względu na osoby może odbywać się z uwzgędnieniem wykonywanej funkcji (blogger, dziennikarz, celebryta, firma). Narzędzie przydatne jest w planowaniu słów kluczowych, poszukiwaniu inspiracji na artykuł, analizie konkurencji, czy znalezieniu najbardziej popularnych osób związanych z danym tematem.

.

6. Ninjaoutreach pozwala na wyszukiwanie i filtrowanie twórców treści internetowych w kontekście określonych słów kluczowych. Informacje, które uzyskujemy zawierają ruch na stronach, zaangażowanie użytkowników, metryki SEO, dane kontaktowe oraz krótki opis działalności. Influencerów możemy dodawać do swojej listy prospektowej, określać formę związku z daną osobą, a następnie wysyłać i zarządzać komunikacją z daną grupą. Pozwoli to uporządkować i dobrze wytargetować nasz komunikat i zwiększyć efektywność działań PR, przyczyniając się do potencjalnych publikacji.

7. Semstorm pozwala na sprawdzenie popularności słów kluczowych oraz procentowego przekierowania ruchu na daną stronę w stosunku do całości zapytań w sieci w danym miesiącu. Możliwe jest również zaawansowane filtrowanie pozwalające na określanie synonimów, grup zapytań dla słów kluczowych, nowych słów, fraz które zyskały lepszą pozycję i tych, które ją pogorszyły oraz straconych w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Prócz analizy dotyczącej organicznych słów kluczowych możliwe jest śledzenie zapytań z kampanii Adwords zarówno w zakresie naszych poczynań jak i działań konkurencji.

semstorm

.

8. W zakresie wyszczególnienia słów kluczowych i fraz na które możemy się pozycjonować przydatne okaże się Answerthepublic. Sprawdza ono w jaki sposób ludzie formułują zapytania w wyszukiwarkach, poszukując odpowiedzi na różne pytania. Dzięki temu możliwe będzie określenie tzw. long tails, które są dłuższym, bardziej precyzyjnym zapytaniem, pozwalającym na lepsze targetowanie kampanii AdWords. Większa szczegółowość zapytania pozwoli na ograniczenie niechcianych, pustych klików. Zawężając nasze pole zainteresowania eliminujemy osoby, które szukały danego słowa w innym kontekście. Przykładowo „jak przechowywać szarlotkę” może nas doprowadzić do producenta pudełek spożywczych, natomiast „jak upiec szarlotkę” do sklepów posiadających w swojej ofercie produkty do wypiekania. Dodatkowo cały proceder wyszukiwania umila zniecierpliwiony Pan z siwą brodą.

answer-the-public

.
Powyższe narzędzia są jedynie początkiem długiej drogi w pozycjonowaniu strony. Wyznaczenie dokładnych kierunków w stosunku do standardów wyszukiwarek, poczynań konkurencji, a także wymagań użytkowników stają się podstawą obecności online. Jest to wiedza analityczna i techniczna, która staje się solidnym fundamentem do tego by dystrybuować komunikat. Natomiast unikalność contentu i jego użyteczność  dla odbiorcy w danym czasie, staną się tym, co zadecyduje o tym, czy odbiorca zaprzyjaźni się z naszą marką na dłużej.

 

Tags : analiza konkurencji w siecinarzędzia seoobecnośc onlinepozycjonowaniesprawdzanie słów kluczowychszybkośc strony
Katarzyna Wolska

The author Katarzyna Wolska

miłośniczka marketingu, dobrych pomysłów i twórczej kreacji.